Web Analytics
Jump to content

Marshall AMP.

Eddyns
 Share

Recommended Posts

Det kommer an på hvordan du skal bruke den. 100 rørwatt er ganske heavy saker på gutterommet.

MA serin er jo også Marshalls entry level når det gjelder rør sammen med Haze, så det er jo spart på noe her. Alternativet kan jo være MA 50 eller Haze serien som er enten 15 eller 40 watt. Har hatt Haze 15 og den var kraftig nok for relativt store scener.

Takk for svaret ;)

Forsterkeren skal brukes til øving med bandet og live opptreden. Spiller jo litt heavy musikk.

Har en Mg100HDFX fra før, og liker ikke lyden den gir ifra seg. Må derfor få tak i noe me litt trøkk og god vreng. Alt MG'en ikke er.

Sjekket da opp Ma serien. De videone som ligger på nett og omtaler om denne så virker den god. Skulle bare hørt om denne er verdt pengene :D

MG faller jo totalt sammen uansett wattstyrke når du kommer over hjemmeøvingsnivå på volumet. MA serien er jo noe annet da det er en fullblods røramp. Men som sagt, jeg tipper MA 50 er et vel så godt valg som MA 100 hvis du ikke skal spille veldig ofte på Valle Hovin.

Jeg tror en Haze på 15w eller 40w er det lureste alternativet.

Verken bandmedlemmene dine, lydmann eller de som står på første rad vil være spesielt fornøyde om du skal finne godlyden i en 100w forsterker.

Ikle uenig. Har som sagt erfaring med Haze 15 selv samt at min bandkollega spiller på Haze 40. Begge spiller mer enn høyt nok for relativt store scener når man likevel mikker opp. Samtidig låter de slett ikke verst og de innebygde effektene er bra. Mulig MA serien også låter bra, men de har jeg ingen personlige erfaringer med annet enn det jeg har hørt og lest på nett.