Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjett riffet!


ErlendB

Anbefalte innlegg

Jeg måtte tenke litt ja. Kjente den igjen med én gang, men kom jo ikke på hva det var. Måtte klare å plassere bassgangen inn i resten av musikken, og så slo jeg opp på best of-plata til L42. Husker jo ikke navn sånn uten videre, da jeg har 20000 låter eller noe sånt liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra en skive som har solgt 13 millioner eksemplarer, så sært vil vel være å ta i litt hardt? Jeg har ikke mange skiver i samlinga som har solgt mer (kanskje 4-5 album av snaue to tusen). Tok det lettest gjenkjennelige jeg fant i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro alt er låv så lenge det er sånn høvelig gjenskenelig?

Hvordan er det du skriver, gutt...

Alt er lov så lenge det er gjenkjennelig. Som sagt er det greit om vi holder det enklest mulig, men dette har jo ikke akkurat blitt fulgt opp veldig bra. Man trenger ikke å spille Smoke On The Water liksom, men det blir mye morsommere om alle spiller inne veldig kjente riff. Etterhvert som det går tomt for mainstream-greiene kan vi begynne litt mer hardcore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra en skive som har solgt 13 millioner eksemplarer, så sært vil vel være å ta i litt hardt? Jeg har ikke mange skiver i samlinga som har solgt mer (kanskje 4-5 album av snaue to tusen). Tok det lettest gjenkjennelige jeg fant i farta.

Hmmm,,,det er noe kjent. Er bassen begravd bak trommer / gitarer eller er det en slags solo bass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begravd nei. Bassen er det mest fremtredende instrumentet foruten vokal. I likhet med de fleste gitarriff er dette bassriffet på mange måter det som får sangen til å dure og gå, og ikke noe bare bassister hører. Det er det jeg spilte man legger mest merke til i låta, ganske særegent med fuzzy auto-wah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.