Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP M1000


Kentucky

Anbefalte innlegg

Jeg tror at 1000-serien til LTD er veldig bra pris kontra kvalitet. De er de dyreste modellene i LTD-serien, og mange mener de er på høyde med de billigste Japanproduserte ESP'ene (Som ofte koster noen tusen mer).

Har selv nylig fått meg en EC-1000 og den spiller som en drøm 8)

Halsen er rask, den lyder veldig bra og har mengder med sustain (Fixed bridge).

Hvor mye må du ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får den for 8 lapper eller noe rundt der så har du et sjukt instrument.

Enten er folk tette som pokker i Norge eller så tror de ESP er magisk uansett hvor lave de er. Min lokale sjappe har hatt flere LTD 50 modeller inne til rundt 4000, og de flyr raskt ut av sjappa igjen. En EX260 gikk til 7600 eller noe. Det er helt sprøtt... Så lenge du kjøper LTD til noenlunde samme prisen som i USA så får du sjukt mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får den for 8 lapper eller noe rundt der så har du et sjukt instrument.  

Enten er folk tette som pokker i Norge eller så tror de ESP er magisk uansett hvor lave de er. Min lokale sjappe har hatt flere LTD 50 modeller inne til rundt 4000, og de flyr raskt ut av sjappa igjen. En EX260 gikk til 7600 eller noe. Det er helt sprøtt... Så lenge du kjøper LTD til noenlunde samme prisen som i USA så får du sjukt mye for pengene.

Skjønte ikke helt poenget ditt.. Mener du at LTD er dyrt eller billig i Norge?

Listeprisene kan være ganske stive, men man får uansett utrolig mye for penga. Dette er iallefall tilfelle med min ec-1000 modell.

Man skal vel også lete langt for å finne gitarer i Norge som koster det samme som i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTD veil. priser i Norge er hårreisende, etter min mening. EX-400BD koster 11600,- hos kickmusic, mot 700$ på music123.com

Greit nok dem tjener mindre i USA blabla yakkidy-yak, vi har hørt det før... Men det er faktisk 700 * 6,25 = 4375 for den samme gitaren i USA. Forskjell på 7225kr. Det er jo faktisk en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, Deformed. Prisforskjellene er enorme og det er igrunn ingen grunn til å kjøpe LTD i Norge med mindre listeprisene er ekstremt nedsatt der du kjøper. En EC1000 vil jeg mene er verdt 13 000, de er fantastisk gode, men når de koster over halvparten av den norske prisen i USA så får du ikke sååå mye gitar for penga igjen. Prisen på EC400 er 10400 tror jeg, da hadde jeg heller kjøpt meg en Epiphone LP standard og byttet ut litt av hvert.

Jakob, jeg mente at prisene er fysjom så grusomt stive her i Norge. Men av en eller annen sjuk grunn kjøper folk det for det. En LTD KH202 er ment å være en heller billig gitar for en nybegynner, men folk kjøper dem for samme prisen som en neckthru Jackson her i Norge lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er i grunn enig. Kjøpte min EC1000 m/kasse til 8500 da den var kjøpt i Canada og nesten ikke spilt på. Vurderte å gå for STBC versjonen (jeg har BLK), men fant ut at det ble alt for dyrt i Norge. Når det gjelder KH-202 så har jeg mine teorier om at folk kjøper den fordi en viss gitarist har designet den. Personlig synes jeg den er upassende til alt annet en metal. Det å komme på en bluesklubb for å jamme litt (ja, hvem vet?), og så ha med seg en KH-202, er ikke akkurat det man er stolt av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTD veil. priser i Norge er hårreisende, etter min mening. EX-400BD koster 11600,- hos kickmusic, mot 700$ på music123.com

Greit nok dem tjener mindre i USA blabla yakkidy-yak, vi har hørt det før... Men det er faktisk 700 * 6,25 = 4375 for den samme gitaren i USA. Forskjell på 7225kr. Det er jo faktisk en hel del.

sist eg snakka med dei på music123.com sa dei at esp ikkje lot dei senda gitarane deira ut av landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.