Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AC15 Trøbbel


guitarrig

Anbefalte innlegg

Skjønner. Da ville jeg sjekket det neste, fjern likerretterøret og sjekk om sikringen fortsatt går, hvis den ikke gjør det, skal du ha funnet synderen.

ac15cc1 har vel en "solid state" likeretter og ikke en rør-basert hvis jeg ikke tar helt feil? mener de har sjekket det også på verkstedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en rørforsterker. Før eller siden ryker det et rør. Sånn er det bare. Da ryker ofte sikringen i samme slengen. Kanskje tiden er moden for rørbytte?

De har prøvd med nye rør så vidt jeg forstår. Men ryker sikringa når den fortsatt står i standby hvis det er effektrøra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ac15cc1 har vel en "solid state" likeretter og ikke en rør-basert hvis jeg ikke tar helt feil? mener de har sjekket det også på verkstedet...

Vox må slutte å ha så mange versjoner! :) Man da er ihvertfall likeretteren foreløpig utelukket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har prøvd med nye rør så vidt jeg forstår. Men ryker sikringa når den fortsatt står i standby hvis det er effektrøra?

Men hvis de har forsøkt andre rør så burde det ikke være det (men generelt sett får jo glødingen på utgangsrørene/effekt-rørene strøm i standby, så en kunne sett for seg at det var noe feil med glødingen på rørene)

Fant uoffisielt skjema her :https://www.box.com/s/n4rogzmzmt2i7dsubfno

I standby er glødespenning og spenning til solid state på, så det er vel kanskje i de delene av kretsen en bør kikke mest på. Ser som en digresjon at glødespenningen til preamrørene likerettes og filtreres i denne ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis de har forsøkt andre rør så burde det ikke være det (men generelt sett får jo glødingen på utgangsrørene/effekt-rørene strøm i standby, så en kunne sett for seg at det var noe feil med glødingen på rørene)

Fant uoffisielt skjema her :https://www.box.com/...zmzmt2i7dsubfno

I standby er glødespenning og spenning til solid state på, så det er vel kanskje i de delene av kretsen en bør kikke mest på. Ser som en digresjon at glødespenningen til preamrørene likerettes og filtreres i denne ampen.

det er skjemaet til c1 ikke cc1. virker ikke som c1 har samme problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.