Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

lodde skjema?


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Ikke? Rare greier. Skulle fungert.

Etter det jeg klarte å søke opp har RG870QMZ, H-S-H oppsett, 1 tone kontroll, 1 volum kontroll. 5 veis "strat" bryter med coil tap i 2&4.

Men, hva er egentlig problemet, hvorfor fungerer det ikke? Hva skjer, eller hva skjer ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du lodde skjemaet?

Spøk til side. Du sier ingenting om hva problemet er. Skal du montere det hele i gitaren på nytt? Er det ikke lyd i noen pickuper, bare en?

Jo mer info du gir, jo lettere er det å hjelpe deg. Bilder hjelper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. eg har kobla ALLE jord sammens.. det er INGEN lyd i mikene. men forsatt så er det 3 punkter på strat brytern som ikke er i bruk. det er TOTALT 10 punkter på den. og ALLE skal ha vært brukt når den ble kjøpt. det er også konstant suse lyd. den blir borte når eg tar i metallet på broa.

Endret av mr.sc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suse lyden vil være ett jordingsproblem. Som sagt over, må du jorde i brua au. (Lodd en ledning fra brua/tremoloen til toppen av volumpotten) Burde allerede være routa en kanal for dette.

Du vil uansett ha susing når du har switchen i coil tap da. Men ikke til noen ekstrem grad.

Det at det er ubrukte punkter skal ikke ha mye å si om du får lyd eller ikke, så lenge det er loddet riktig. Ikke kan jeg helt forstå hva Ibanez brukte de 3 andre punktene til heller.

Bypass switchen helt og test om du faktisk får lyd ifra gitaren, ta en pickup om gangen. Hvis du får lyd, så er det nok ett problem med switchen, enten at den er busta eller at du har loddet feil. Hvis du ikke får lyd kan det være ett problem med pots eller pickupene(lite sansynlig at alle går på en gang), i dette tilfellet koble pickupen rett inn i jacken, hvis det fortsatt er ingen lyd så er det enten ett problem med pickupene eller jacken. Håp på det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.