Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spraker skikkelig i treble-knotten


Fenderjongen

Anbefalte innlegg

Når jeg justerer på Treble-knotten, spraker det noe jævlig. Har en Marshall Park-forsterker, den er gammel, så det er helt greit å skaffe ny, men det hadde vært gøy å ha noe jeg kan spille greit på innen jeg får tak i noe nytt...

Hva kan være årsaken? Knitringa kommer bare når jeg justerer på treble-knotten.

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraking i pot assosierer jeg med to ting enten en slitt/møkkete pot. Eller at det står likestrøm på potentiometeret.

Her vil jeg tippe på det første, og du kan da enten rense eller bytte ut potentiometeret. De som har litt erfaring med rensing av pot'er anbefaler IKKE å bruke 565 eller WD40 og den type mekaniker på boks. Det finnes andre mer spesialiserte produkter. Meeeen da er det fort billigere å kjøpe en ny pot, dersom du eller noen du kjenner er i stand til å lodde og er komfortable med å jobbe på en rør-amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en Park fra 60- eller eller 70, er det en Marshall- layout forsterker. De fleste var nærmest identiske med flere av Marshall-modellene. "Marshall-Park" ble vel brukt på en serie billige transistoramper produsert i østen senere på 80-tallet, altså lite rør der.

Når det gjelder potmeteret er det verdt forsøket med elektronikkrens på boks. Hvis det ikke hjelper, må det nok skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.