Web Analytics
Jump to content

t-rex stjeler signal trur jeg:O

Share

Recommended Posts

Ja, jeg har en envelope filter-pedal som jeg mistenker stjeler litt nivå på signalet (om det er det du mener). Men grunnene kan være mange. Stjeler den signal også dersom du har en pedal i forkant? Stjeler den signal når den er av og/eller på?

Edited by sarge

jeg mener volum nivå ja:) ehm, den stjeler når den er av med, men der er 4-5 stk før den i pedal rekken da om det spiller inn ( gitar-> keeley 4knob comp -> xotic ac+->keeley luna overdrive-> MP LGW-> wampler super plextortion -> t-rex tremster -> boss super chorus -> wampler faux analog echo delay -> t-rex tonebug reverb -> fender hotrod deville)

T-Rex er definitivt ikke dritt. Tvert i mot. Men noen av deres pedaler funker slik at volum / level må være stilt over kl. 12, eller over midtveis, for at nivået ikke skal endres i f.h.t. org. signal. Har du prøvd å sette volumet over midtpunktet, og kjøre samme sjekk?

T-Rex er definitivt ikke dritt. Tvert i mot. Men noen av deres pedaler funker slik at volum / level må være stilt over kl. 12, eller over midtveis, for at nivået ikke skal endres i f.h.t. org. signal. Har du prøvd å sette volumet over midtpunktet, og kjøre samme sjekk?

Hvorfor har den ikke true bypass? (Om du vet...)

Hvorfor har den ikke true bypass? (Om du vet...)

Slikt vet jeg ingenting om. Interesserer meg lite for tekniske løsninger, er pragmatisk og primært orientert om i hvilken grad ting funker. Har også lest litt om delte meninger rundt dette med TB, og det er slettes ikke alle som mener det er bare positivt.

For min del har jeg landa på T-Rex fordi de er solid bygget, de låter bra, er fornuftig priset, og sist men ikke minst så støyer de lite. Kompisen kjører brettet fullt av Boss-boxer, og fri og bevare meg for støynivå uten Noise Suppressor. :D

hehe, hadde sikkert vert en fordel om jeg viste helt å holdent hva true bypass styre betydde:P men problemet e berre att, volum forskjellen ser så sabla stor, når alle pedalene er tilkobla, enn når jeg bare tar forsterker til gitar! og vist jeg ikke bruker kompressoren(keeley'n 4knob) så høres alt ut som att bass er på 12 og og treble på 0 :P men trur jeg har sjønt sopass att alt jeg trenger er en buffer:D ( har ikke peiling i de hele tatt på pedaler å dupeditter i den dur :P)

True bypass betyr at kretsen i pedalen er helt koblet ut fra signalbanen når pedalen er slått av. Da skal de i utganspunktet ikke gjøre noe med lyden hverken den ene eller andre veien. Likevel kan det være et problem hvis man har mange true bypass etter hverandre, og det anbefales da å ha i hvert fall en pedal med buffer i kjeden.

Har du sjekket alle kablene mellom pedalene dine?

tok med brettet mitt til gitarshappa( lydmakeriet) her i ørsta, fordi att når jeg slo på delayen so fekk jeg mer volum. ( når kompressoren var på) å dei/vi fant ut att keeleyn "bufra" eller hva jeg ska si, åsso når jeg slo på delayen, so "bufra" den med so det vart "dobbelbufring" på en måte, åsso bjynte vi å ta ut pedaler prøve da osv.men,brukte samme kablene da, og vi kom fram till at de va i grunne t-rex'ene ( men skal ikke se vekk i fra det er noe humbug med kablene heller:P) åsso koblet vi til en boss tu-3 å da funket alt helt fint :D så en buffer er nokk kuren til hele balubae:P

Aldri hørt om at flere pedaler med buffer er noe problem, men det kan selvsagt være at noen pedaler ikke funker så bra sammen. I tillegg til å teste en og en pedal som jeg har nevnt, kan du jo også prøve å ta ut en og en pedal i kjeden samt flere mulige konfigurasjoner for å se hva som skjer. Hvilken strømforsyning har du, forresten? Som nevnt kan det også være lurt å eliminere kabler på samme måte.