Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket merke har best hals for folk med små hender?


sveini83

Hvilket merke har best hals for folk med små hender!  

49 stemmer

  1. 1. Hvilket merke har best hals for folk med små hender!



Anbefalte innlegg

Har små hender, men var ganske altetende på halstyper. Spilte med Ibanezhals ganske lenge på min hovedgitar. Helt frem til jeg skadet hendene og fikk leddbåndskade på tommel venstrehånd. Dette påvirket min evne til å ta grep ganske mye. Etter dette har jeg måtte forandre på måten jeg tar grep, mye mindre "klassisk gitar stil" til mer tommel over gripebrettet. Har i dag en litt tykkere c-hals (fenderstyle), men gripebrettet har jeg måtte konsentrere om å være smalere. Så spiller nesten bare på gitarer med smalt gripebrett. Viktig i sammenhengen er at jeg også har tynne strenger og lav strengehøyde. Dette fikser venstrehånden min greit.

Men generelt sett så er hals bare vanesak og valg av spillestil/grepteknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har små hender, men var ganske altetende på halstyper. Spilte med Ibanezhals ganske lenge på min hovedgitar. Helt frem til jeg skadet hendene og fikk leddbåndskade på tommel venstrehånd. Dette påvirket min evne til å ta grep ganske mye. Etter dette har jeg måtte forandre på måten jeg tar grep, mye mindre "klassisk gitar stil" til mer tommel over gripebrettet. Har i dag en litt tykkere c-hals (fenderstyle), men gripebrettet har jeg måtte konsentrere om å være smalere. Så spiller nesten bare på gitarer med smalt gripebrett. Viktig i sammenhengen er at jeg også har tynne strenger og lav strengehøyde. Dette fikser venstrehånden min greit.

Men generelt sett så er hals bare vanesak og valg av spillestil/grepteknikk.

42mm gripebrett du spiller på eller smalere en det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Music Man. Ingen over, ingen under...eneste grunnen til at jeg ikke kan eie en Axis eller Silhouette, halsene er så grusomt smale.

(JP gitarene har dog bredere hals).

edit: Silhouette er ikke like smale som Axis.

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.