Web Analytics
Jump to content

Digitech JamMan stereo med dyn. mikrofon ...

juzzizhow
 Share

Recommended Posts

Noen her som testet/brukt/bruker Digitech JamMan Stereo loopern til looping/opptak av kassegitar (og/eller andre akustiske instrumenter) med dynamisk mikk rett inn i boksen ?

Hva bruker ni i så fall før mikk, og hvordan blir resultatet ?

Har lyst på en "så få kabler og dingser som mulig" jamme/øve/loope løsning ...

?

Edited by juzzizhow

Hvis det er mic/preamp inngang på loop pedalen så skjønner jeg ikke helt hva problemet er?

"Problemet" er at Digitech JamMan boksen ikke har fantomemating ... Ie. man er "begrenset" til dynamiske mikker ...

Jag har i hvert fall ikke vart borti noen (relativt) billige dynamiske mikker som virker like bra som (relativt) billige kondensatormikker til kassegitar ...

Om målet er så få dingser som mulig så ville jeg gått for en dynamisk mikrofon og en xlr til jack-kabel fra mikrofonen til Digitech'en. Skal du koble en kondensatormic til en gitardings så blir det fort vanskelig å komme utenom eksterne bokser...

Om målet er så få dingser som mulig så ville jeg gått for en dynamisk mikrofon og en xlr til jack-kabel fra mikrofonen til Digitech'en. Skal du koble en kondensatormic til en gitardings så blir det fort vanskelig å komme utenom eksterne bokser...

Digitechen har balansert XLR inngang.

• 2 weeks later...

Noen her som testet/brukt/bruker Digitech JamMan Stereo loopern til looping/opptak av kassegitar (og/eller andre akustiske instrumenter) med dynamisk mikk rett inn i boksen ?

Hva bruker ni i så fall før mikk, og hvordan blir resultatet ?

Har lyst på en "så få kabler og dingser som mulig" jamme/øve/loope løsning ...

?

Svarer på mitt eget spørsmål her ! :-)

Kjøpte en JamMan og en AKG D5 mikrofon.

Har suttit og "jammet" en del og syns det låter og virker fint !

Kobler da hodetelefonene rett i JamMan boksen.

Lite kabler, enkelt og bruke og bra lyd !

Men :

- 'Klikket' fra footswitchen da man avslutter en loopinspilling er litt irriterende ... Det kunde man sikkert "elliminere" med an type mikk eller noe skjerm rundt mikken eller noe ... Eller så kunde man bytte switchen mot noen "clickless" type, men da ryker jo garantien med en gang ...

- Jag savner noe redigeringsmuligheter ... F.eks å "trimme" loopene litt, og panorering .... Så jag tror nog noe i stil med Zoom H4N eller kanskje t.om BOSS BR-800 passer mitt bruk bedre ...

Før "elgitarlooping" holder min T.C Electronics Flashback i bøtter og spann ...

Så da kan jag si : 'been there, done that' ! :)