Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagstrøm Modell 15 Musikkinstrumentfabrikk Oslo


MichaelG

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg rotet litt i garasjen i dag og fant en gitar. Den er av merket Hagstrøm, Modell nr. 15 og er produsert i Oslo.

Noen som kjenner til denne gitaren? Den er i dårlig stand. Sprekker i lakken, har en løs streng osv..

Litt nysgjerrig på om den kan være noe verdt..

Legger ved et bilde:

aTzCU.jpg

MVH

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse koster rundt 170kr nye i sin tid.

jeg kan gi deg det samme tilbake i dag ? ;)

Nei er usikker på verdi, men tilstanden på den gitaren der ser mildt sagt ikke helt bra ut.

Plekterbrettet i toppen der er vel heller ikke originalt fra hva jeg kan se og vil dra ned verdien noe.

Men ville tatt den med til en musikkfortetning og spurt om det var noe håp i og få den i spillbar form igjen,

Men jeg ville nok ikke ha noe høye forventninger med å få igjen gull og grønne skoger for den, da etter hva jeg har lest så ble det produsert mange av denne gitaren.

Men for all del kan det jo hende at man kan få igjen en liten skrant for den, ikke vet jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikke veldig mye verdt, det er vel det første en kan si. Du vil antageligvis bruke mer penger på å få den i spillbar stand enn hva du vil få tilbake ved et salg.

Morsom løsning på "plekterbrettet", igjen kan en lure på hvorfor den er der, er det for å dekke opp en skade for eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse koster rundt 170kr nye i sin tid.

jeg kan gi deg det samme tilbake i dag ? ;)

Nei er usikker på verdi, men tilstanden på den gitaren der ser mildt sagt ikke helt bra ut.

Plekterbrettet i toppen der er vel heller ikke originalt fra hva jeg kan se og vil dra ned verdien noe.

Men ville tatt den med til en musikkfortetning og spurt om det var noe håp i og få den i spillbar form igjen,

Men jeg ville nok ikke ha noe høye forventninger med å få igjen gull og grønne skoger for den, da etter hva jeg har lest så ble det produsert mange av denne gitaren.

Men for all del kan det jo hende at man kan få igjen en liten skrant for den, ikke vet jeg ;)

Hei og takk for svar Andr3as og Conker.

Ble ikke disse gitarene levert med Plekterbrett?

Jeg kan jo ta den med til en musikkforretning som dere sier.. Det er jo en fin gitar?

Er jo synd å se at den har blitt behandlet så dårlig.

Jeg spiller ikke mye gitar selv, så vi får vel se hva jeg ender opp med å gjøre med den til slutt. Kanskje donere den bort til en samler eller noe..

MVH

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Michael,...

Jeg har en lik Hagstrøm som jeg fikk restaurert hos M.Faye i Asker for 1500,-. Nye bånd, planering av hals osv. Det var helt sikkert ikke økonomisk forsvarlig, men det ble en veldig ålreit gitar til slutt. Skal se om jeg får postet noen bilder av den. Stolen var også løs pga den var satt opp med for tunge strenger, men det løste vi ved å strenge gitaren nedenifra med en treperle tredd på strengen som en stopper. Har hatt den med på seiltur, har spilt på gata med den og hatt den med overalt, så hvis man tar spilleglede med i betraktningen var det absolutt verdt det å få den restauret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.