Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min nyeste innspilling!


FoxyFix

Anbefalte innlegg

1. Bruk metronom når du spiller inn.. Det var ikke helt 100% tight alle plasser.

2. bedre trommemiccer. Høres ut som du har noen miccer langt uti rommet i forhold til hvor du spiller.. Trommene er ikke konkrete nok. Får et litt diffust inntrykk. Mer kompresjon hadde heller ikke vært feil.

3. Vokalsporet ligger altfor langt fremme i miksen i forhold til de andre sporene og er altfor tørrt. Det høres ut som om hun vil komme ut av høytalerene.. og det vil vi ihvertfall ikke at hun skal, for hun sang ikke sånn kjeempe bra ;)

4. Bassen trenger litt justering med eq.. Den høres ut som om noen prøver å snakke me munnen igjen.. Den kommer ikke ut skikkelig.. Du trenger ikke mikse den i 1hz selv om det er bass liksom :-) La den komme ut mer og skru den heller litt ned..

Ellers var miksen veldig tam, og kunstig mikset..

Så med litt justeringer her, så kan det me engang bli så mye bedre.. :)

(var ikke meningen å virke negativ på noen måte, men du spurte om tips til miksingen.. ) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer mye der..

Brukte ikke metronom.. Spillte faktisk etter sangen! Så tempoet stemmer! ;)

Trommemikkene er ikke noe å skryte av! Bruker bare vanlige mikker, siden dette er studioet til skolen og de ikke har budsjett til trommemikker!

Det med eqen skal jeg teste litt på neste gang jeg er i studioet! ;)

Takker for alle tips jeg kan få jeg! Har ikke peil på mixing, så jeg prøver å ta til meg alle råd her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! nix.. Det jeg bruket var 4 mikker:

1 : Stortromme

2 : Skarptromme

3 : 1 overhead som dekket tim og noen cumbaler

3 : golvtam og ride..

Det er meget dårlige mikker, og jeg skulle brukt flere, men for tida mangler vi innputs! Preampen har bare 4 utganger til lydkort:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tweaking på trommene mener jeg eq, kompressor, og generell miksing.

Når det kommer til råd og tips til miksing bør du se om du finner en god guide/veiledning på nettet. Følge disse, og du er safe. Anbefaler deg å prøve noe nytt hele tiden.

Men siden studioet er på skolen, kanskje en lærer kan vise deg?

Som EivindS sier - metronom. Når jeg spiller inn eller er i studio, bruker jeg konsekvent metronome. Når jeg startet med dette følte meg det ble svært mekanisk og manglet både feel og flyt. Men med tid gikk dette bedre. Du kan feks spille inn et spor med metronome og et annet uten, så kan du høre forskjell med hver av dem, eller begge samtidig..? Som sagt - prøv deg fram!

Vi er heldig her i forumet og har noen som er svært erfarne på opptak.

tHeMuTh|n har god peil! Nilsefix kan endel også.

Sikkert en haug med andre også, men har sett disse er aktiv på studiofronten.

Nilsefix - btw - bildene av studio ditt? Savner dem litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.