Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mooer effektpedaler


davidsen

Anbefalte innlegg

Her er en demo som gir et inntrykk av hvor godt ulike Mooer-pedaler sitter i miksen (i overkant mye taffel-jazz for min smak, men det er tanken bak som teller :) ):

...snip...

Interessant, i og for seg, men jeg vil bare kommentere en liten ting om den av pedalene som jeg har, nemlig Green Mile, som er en TS-klone. Den er utstyrt med en Warm<->Hot switch, og det utgjør temmelig mye lydmessig. Den "hotte" settingen er nemlig både høyere (ved samme voluminnstilling) og har også en karakter som er mer fremtredende. Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Satser på å ikke starte ny tråd, så jeg spør her:

Er det noen som har funnet forhandler av Mooer Micro DI i Norge?

Jeg snakker altså om denne luringen:

http://www.mooeraudio.com/en/ProductInfo.asp?id=93

Liten, aktiv DI med cabsim. Fin som backupløsning til PA (dersom DI-utgangen på ampen svikter) og også til enkelt opptak uten å gå via kabinett-mikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg har shimverb og digital delay-pedalene fast på mitt brett. Shimverben har jeg hatt to av også. Den første lagde mye sus (som kjøper, medlem her, fikset kjapt), men måtte ha en allikevel. Fin-fine pedaler til sitt bruk. Delay- og romklang-bruken hos meg er nokså beskjeden, og usikker om jeg ville stolt på Mooer til å gjøre de større oppgavene som overdrive/distortion. Hadde en Hustle Drive/OCD-klone, og den syns jeg lite om. Funker aldri for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den looperen virker veldig lovende! Ser jo ut som et originalt design og ikke en klone. Liker at den har SD-kortinngang.

Har kun to Moeer pedaler. Ana Echo og Green Mile overdriven. Ana Echoen er jeg godt fornøyd og synes den låter veldig fint til sitt bruk. Billigere analog delay skal man lete lenge etter.

Green Mile pedalen hadde jeg store forventninger til, men har ikke blitt helt venner med den. Har mange andre vrengpedaler som fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bandkompis har også A/B testa OCD og hustle drive. Han klarte ikke å høre forskjell, med unntak av at Mooer'n støyet mer. Dette ser ut til å være et gjengående problem med noen av pedalene, så en får bare bytte om det støyer. Min støyer ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.