Web Analytics
Jump to content

Asiatiske merker/korea

EirikA
 Share

Recommended Posts

Hei

Skal om kort tid reise til Korea pga arbeid. Blir et par turer opp og ned, og har litt bagasjeplass på vei hjem.

Vurderer derfor om jeg skal kjøpe meg en gitar når jeg er der nede. Både for å ha noe der nede, men også for å kunne ta med meg hjem og kanskje få tak i noe til en billig penge.

Ser ikke for meg at det er vits i å reise til den siden av verden og kjøpe amerikanske produserte produkter (Gibson etc).

Men Japan er jo rimelig nært og det er kanskje mulig å få tak i noe der ifra.

ESP er vel japansk men produserer vel alt i USA?

Spørsmålet mitt blir hvert fall om noen har erfaring/meninger med/om kjøp i Korea?

Ok, må vel kanskje bare finne meg et par modeller jeg ønsker av ibanez ESP etc og se hva jeg finner og hva som frister når jeg er der.

Skal bo i en liten by, men blir kanskje til at jeg bruker 2-3 dager i seoul som jeg flyr ut ifra når jeg er ferdig.

Er vist et ganske stort senter for musikk instrumenter der...

nakwon arcade

http://blog.korea.net/?p=7261

Cort er vel det mest kjente merket fra Sør-Korea for tida. Prisene på kjente merker er vel stort sett de samme overalt siden de ikke selges direkte fra fabrikken, så mest å spare er det på ukjente merker og gode lokale tilbud. Er nok der du må grave om du skal finne gull.

Er det noen som tror det vil være noe billigere med forsterkere der nede?

Har i lengre tid tenkt jeg skulle kjøpt meg en modellerings amp av noe slag,type line6 eller noe sånt.

Men blir vel litt upraktisk å dra med seg hjem + lite å spare.