Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Refinish/rekonfigurering


el_roffo

Anbefalte innlegg

Det tok tid dette her, det er godt over et år siden jeg kjøpte MM-preampen av Orph :)

Jeg måtte vente til jeg hadde en 4-strenger å spille på i mellomtiden, så da jeg fikk Warwicken min var det klar bane. Jeg startet i vår en gang med å plukke bassen ned i atomer, frese ut til pickup og batteri og ta refinishen.

Fresingen var nok det mest nervepirrende siden dette har vært en favorittbass i mange år, men det gikk upåklagelig og alt var i rett vinkel etterpå.

Denne var beiset svart før, så jeg pusset den ned først. Jeg lot noe av fargen henge igjen og beiset med brun (valnøtt) over, og jeg syns det ble ganske stilig med svart hengende igjen i mønsteret. Så var det 4 strøk med Danish Oil før polering med voks.

Det står nå i en Seymour Duncan Quarterpunder og en GFS MM Alnico sammen med den klonede MM-preampen, og dette låter VELDIG bra :) Utrolig med boost i preampen, støyfritt og låter bra nesten uansett.

Alt i alt godt fornøyd med resultatet!

post-5847-0-89384000-1346858832_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skikkelig Lego-bass... Chandler hals som kommer fra min aller første bass, kroppen er laget av Pål Kristiansen. Hipshot d-tuner og stol, Allparts plekterbrett, og ellers bare litt av hvert som funker.

Det har vært min "go-to" bass for alt utenom metal (selv om den er bra til det også), og nå blir den bare enda mer anvendelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende skruer, ja.. Og jeg som trodde du hadde plass til seks lysdioder. Det blir best lyd med blå..

Det å beise med en veldig mørk farge, pusse og så dekke med en litt lysere er et gammelt "knivmakertriks", og fungerer sånn jeg ser det her glimrende på en hel bass, også.

Ser jo skikkelig flott ut, all grunn til å være fornøyd med den der, hvis den låter og spiller like bra som den ser ut!

Jeg har også en "orph- preamp" liggende på vent, må vente til et innspillingsprosjekt blir spikret. Ting tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.