Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yamaha THR 10


Audun

Anbefalte innlegg

Update.

Nå har jeg testet Guitar Rig 5 gjennom brødristeren og det funker over all forventning. Satte Amp-velgeren til Flat, skrudde Guitar-volumet ned og USB/AUX-volumet opp på Yamaha'en. Lyden er like "stor"som vanlig, og ekko/reverb låter minst like bra som Yamaha's.

Kjørte driveren på beste setting uten et eneste pop eller crakle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur innom Tre'45 i dag. De hadde ikke THR 10, men de hadde en THR 5 som bare gikk på batteri som jeg fikk teste. Førsteinntrykket var ikke det helt store, da den ikke virket først men etter hvert kom det lyd og etter litt tweaking fikk jeg noen ålreite lyder ut av den. Jeg har dog en mistanke om at denne var noe sliten. Det skranglet voldsomt i chassiet eller ett eller annet ved dype basstoner på mye volum. (Vel, mye volum ifht, hva dette er for noe.) Det jeg fikk teste den med var også en Les Paul med veldig slitne strenger og med burstbucker pro pickups som jeg ikke har all verdens sans for. Jeg hadde heller ikke tid til å teste flere gitarer på den, så testforholdene var vel ikke det man kan kalle optimale.

Jeg syntes spesielt effektene var fine bortsett fra tremoloen som hadde kun en hastighet, men det kan sikkert justeres på en eller annen måte uten at jeg fant ut det der og da. Mulig man må inn på PC'en.

Jeg vil nok også fortsatt foretrekke THR 10 ifht. at jeg syntes tonekontrollen ikke gjorde veldig mye ut av seg, og det er nok kjekt med tuner.

Alt i alt en 'så där' erfaring, men likevel såpass god at det fortsatt står en på ønskelista. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en til bursdagen av dama for et par dager siden. Thumbs up! ;) kun testet i ca 1 time, men mitt intrykk er at dette er perfekt for meg, som kun spiller hjemme for meg selv. Vidt spekter av lyder. Thrx må være bra drøy, for denne vrenger jo helt sykt hvis man vill. Eneste jeg slet med var som Audun nevnte, at det ikke kom lyd i oppstart. Er jo mann, så gidder da ikke lese bruksanvisningen heller;) skal sette meg mer inn i hva som skjedde!

Byttet gitar, i tilfelle emg var tom for batt, byttet kabel, så virket den plutselig. Med samme gitar og kabel eg begynte med. God knows why! Og jeg elsket den fra første sekund. Gitarstemmeren er også enkel og presis. Dette er en stayer! Solgte blackstarstacket, og kommer ikke til å savne det heller. Ingen annen forsterker heller. Intill neste GAS da selvsagt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur innom Tre'45 i dag. De hadde ikke THR 10, men de hadde en THR 5 som bare gikk på batteri som jeg fikk teste. Førsteinntrykket var ikke det helt store, da den ikke virket først men etter hvert kom det lyd og etter litt tweaking fikk jeg noen ålreite lyder ut av den. Jeg har dog en mistanke om at denne var noe sliten. Det skranglet voldsomt i chassiet eller ett eller annet ved dype basstoner på mye volum. (Vel, mye volum ifht, hva dette er for noe.) Det jeg fikk teste den med var også en Les Paul med veldig slitne strenger og med burstbucker pro pickups som jeg ikke har all verdens sans for. Jeg hadde heller ikke tid til å teste flere gitarer på den, så testforholdene var vel ikke det man kan kalle optimale.

Jeg syntes spesielt effektene var fine bortsett fra tremoloen som hadde kun en hastighet, men det kan sikkert justeres på en eller annen måte uten at jeg fant ut det der og da. Mulig man må inn på PC'en.

Jeg vil nok også fortsatt foretrekke THR 10 ifht. at jeg syntes tonekontrollen ikke gjorde veldig mye ut av seg, og det er nok kjekt med tuner.

Alt i alt en 'så där' erfaring, men likevel såpass god at det fortsatt står en på ønskelista. :)

Jeg har ikke testet 5'n, men jeg kan ikke tenke meg det låter like bra....det er stereo'en som gjør mye av godlyden i 10'en.

Tremoloen og alt annet kan tweakes på pc'en + du får tilgang til 2 compressorer, flere reverb'er og en noise gate som ikke vises på selve ampen. Jeg har lagd meg to presets(på ampen)med compressor i bruk, så stiller jeg lyden som jeg vil ut fra det....trenger altså ikke ha på THR-Editor for å bruke den "fleksibelt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.