Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Custom


Robin.Seterdal

Anbefalte innlegg

Det ser nok ut til at denne kan bekreftes som fake, ja. Det er jo det som er så dritt med denne industrien. I og med at privatpersoner lett kan importere slike, er det dessverre enkelte som blir lurt. Likedan på bruktmarkedet, kan jo en selge på ærlig vis og fortelle at det er en kopi, men man har ikke noen garanti for det ved neste salg osv. Det er jo sterkt beklagelig at slikt skjer, men i og med at du kjøpte den av din bror, bør du jo kunne konfrontere han med at det du har kjøpt av han, ikke er det det utgir seg for å være, og få tilbake mesteparten av pengene.

Ved evt. salg av deg vil jeg nesten anbefale deg å pusse bort logoen slik at ikke flere blir lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Alle de punktene som vanligvis er der for å vise at gitarer er fake, er der... Hvitt serienummer, frets som stikker utenfor binding, metriske gjenger og sånne "flatskruer" på broa. Formen ser feil ut osv. Har absolutt ingen holdepunkter på den gitaren der som sier meg at den er ekte.

Truss rod coveret er ikke så gæli. Vanligvis har fake Gibsons TRC med 3 skruer. Jeg tipper at det ikke er truss rod på denne gitaren.

Det jeg reagerer mest på er hvordan trådstarter skryter av hvor god den er å spille på. Han har fått den listepriset osv. Ingen gitarbutikk i verden ville verdsatt den der til 30000,-!

Sorry, men her tror jeg at trådstarter rett og slett prøvde å lure oss.

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det ville jeg ikke vært så skråsikker på

gtrzn

Det er mulig, men da er det i hvert fall ikke en gitarbutikk med særlig peiling. Som sagt, skal det ikke mye research til å sjekke hvor mye en Gibson Les Paul Custom går for på bruktmarkedet. Det er jo heller ikke sikkert at det er trådstarter selv som har fått den verdivurdert, men blitt det fortalt av forrige eier eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem som forærte broren din en ulovlig Les Paul-forfalskning, evt fremskaffet den, og driver denne personen med omsetning av flere gitarer? Trodde din ikke-gitarspillende bror virkelig at han fikk en gitar verdt flere titusener? Det er bare å heve kjøpet og få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser stadig på forumet her at enkelte er jævlig snare med å stemple en som sitter med en fake i handa som svinder!

Er det på tide å passe kjeften littegrann, kanskje?

Hvis dere gidder å se litt på trådstarter, så registrerer han seg med eget navn! Han har totalt 4 - FIRE innlegg på dette forumet, hvorav alle er i denne tråden.

Hvem vil være så DUM at man i fullt overlegg, med de bildene, serienr. osv. med viten og vilje prøver å lure så mange gitarister, og samtidig stille med fullt navn?

Her har vi nok å gjøre med en fortvilt ung mann som selv er lurt opp i stry. Ikke sikkert hans bror var klar over det heller.

Jeg synes det er direkte stygt og onskapsfullt å komme med påstander slik en person gjør over her. SKJERP!

Endret av Hank Annicke Noe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg også prøvde å si.... Det er ikke sikkert all den infoen kommer fra trådstarter selv, men at han har blitt fortalt dette. Det er ingen grunn til å tro at han prøver å svindle noen. Enig i at man bør være litt forsiktig med hva man sier.

Hadde jeg vært i trådstarters sted, ville jeg gått til den jeg kjøpte gitaren av først, og hevet kjøpet. Det kunne også vært av interesse å finne ut hvor denne kommer fra, og om dette evt. er noen som driver med import av slike gitarer og selger dem som ekte vare. Da er det jo snakk om et lovbrudd som kanskje bør anmeldes til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.