Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Custom


Robin.Seterdal

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en gammel Gibson Gitar som jeg dessverre ikke vet så mye om, men som jeg er ute etter å selge.

Kjøpte den fra min bror som fikk den i 30 års gave men solgte den til meg siden jeg er eneste i familien som spiller.

Er med tungt hjerte jeg er nødt til å selge den da min økonomi er ustabil for tiden.

Den ble listepriset i Bodø for 2 år siden til 30.000,-

Fikk bud på 12.000,- på den for noen år siden, men takket nei da jeg tenkte den var sikkert verdt mye mer, og jeg

var så fornøyd med mine gode gitar at jeg vil ikke selge den. Nå er ting annerledes så jeg har ikke så mye valg.

Serie nummeret er 02005558, Gitaren er i fin stand og veldig fin i lakken, få skjønnhetsfeil, og den er helt fantastisk å spille på.

Har original Gibson koffert med tall-kombinasjons lås på også.

Beklager dårlig bilde, tatt med kamera telefon.

Om det er noen som har noe som helst info, eller kan gi meg en ca. pris på den så mer enn gjerne si ifra.

Bud er også velkommen selvfølgelig

post-12060-0-52152600-1346782604_thumb.jpost-12060-0-14281500-1346782622_thumb.jpost-12060-0-69199800-1346782636_thumb.jpost-12060-0-98496100-1346782648_thumb.jpost-12060-0-04751700-1346782677_thumb.jpost-12060-0-64180000-1346782696_thumb.jpost-12060-0-45439400-1346782713_thumb.j

Endret av Robin.Seterdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og bedre bilder må til for å kunne si noe fornuftig. Også litt mer info. Ser ut fra serienr. At dette skal være en 2005. Da er den laget hos Gibson Customshop, og skal vel ha en CS koffert? Reagerer også på en refret på en såpass ny gitar hvis det er slik at bindinginga ikke går over endene på båndene. I tillegg er det ikke gull hardware på denne noe den skal ha hvis ikke det er uoriginale deler som er ettermontert. Hva med Bigsby'en? Er den ettermontert, og er den ekte? Det står nemlig ikke Bigsby på den plata bak strengefestet og den har også feil form.

Pickupringene burde vært svarte, og plekterbrettet ser også litt "snedig" ut.

Jeg er på tynn is her, men synes det er en del ting her som ikke stemmer, men det er mulig det er det uskarpe bildet som lurer oss. Uansett er den ikke verd 30.000,- De fleste Customs fra denne perioden blir solgt for rundt 15.000,-

Som sagt bør vi få flere og bedre bilder av detaljer på gitaren og kassa for å kunne si noe mer konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig bildet lurer meg, men synes formen ser litt feil ut på andre siden av halsen i forhold til cutawayen også. Den ser på en måte ikke rund nok ut, samme greia som på Edwards LPer...

Men jeg er tydeligvis den eneste som har lagt merke til dette på Edwards også, så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Alle de punktene som vanligvis er der for å vise at gitarer er fake, er der... Hvitt serienummer, frets som stikker utenfor binding, metriske gjenger og sånne "flatskruer" på broa. Formen ser feil ut osv. Har absolutt ingen holdepunkter på den gitaren der som sier meg at den er ekte.

EDIT: Man ser også at "linjene" på volum og tonepott er heeelt skeive (de skal gå langs gitaren i en linje, om du forstår), noe som sier meg med 100% sikkerhet at denne gitaren er fake.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.