Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TC RS210 basscab


Bugbass

Anbefalte innlegg

TC RS210 er med sitt litt uvanlige ytre, gode specs, lette vekt og jevnt over gode tester ei kasse som burde havne på testlista til alle som er ute etter ei 210 kasse. Likevel har denne kassa har vært under radaren min ei stund simpelthen fordi den ligger i et litt lavere prisleie enn mange av konkurrentenes tilsvarende kasser. Så feil kan man ta, RS210 er sannsynligvis den beste 210 kassa jeg har prøvd!

Denne kassa spiller høyt, har plenty bunn og er lett å transportere. Den tar H-strengen lekende lett, og tåler mye trøkk før den gir seg. Mellomtonen er fin og definert, uten bokslyden som ikke er uvanlig i små kasser. Øvre mellomtone er ikke så framtredende som feks hos EBS\SWR, men er en mellomting mellom nevnte og Ampeg. Øvre mellomtone og topp gir god definisjon uten å låte hardt.

Jeg har nå hatt denne kassa i ca 4 mnd og brukt den på flere jobber der jeg før brukte 410, veldig mye for pengene, som pr i dag er 5360 veil inkl moms.

Anbefalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Ser etter et lite, velllydende kabinett selv. Har handlet et Ashdown- 4x10- kabinett, og synes det låter bra, men det er litt for billig, litt for tungt og slikt til at jeg tror jeg får maks ut av Reidmartoppen min.

Edit- ser at det er duket for en lite leksjon her. De siste par dagene har det vært noen poster der "ærre så nøyea??"- holdningen til språket skinner gjennom. La oss se hva som skjer hvis jeg fjerner ett tegn i en av setningene over:

"Ser etter et lite velllydende kabinett selv."

Beklager, klarte ikke å dy meg.

CF, har papir på at jeg er filolog.

Endret av CastorFiber
Språkpirk, selvpåført.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Ser etter et lite, velllydende kabinett selv. Har handlet et Ashdown- 4x10- kabinett, og synes det låter bra, men det er litt for billig, litt for tungt og slikt til at jeg tror jeg får maks ut av Reidmartoppen min.

Edit- ser at det er duket for en lite leksjon her. De siste par dagene har det vært noen poster der "ærre så nøyea??"- holdningen til språket skinner gjennom. La oss se hva som skjer hvis jeg fjerner ett tegn i en av setningene over:

"Ser etter et lite velllydende kabinett selv."

Beklager, klarte ikke å dy meg.

CF, har papir på at jeg er filolog.

Ashdown funker bra, særlig ABM serien. Jeg tror nok Reidmaren og TC kassa er en fin match, men ikke forvent at den spiller høyere enn Ashdown kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prentesvarten slår alltid til når man skal briljere. Derfor bør jeg slutte med det, da det bestandig skjærer seg. Men Telemann, du tar feil.

Nok om det, må få slått kloa i et slikt kabinett for en test, ja.

Edit- Maken til tøys fra min side. Her er det to ganget trykkfeil. Tror jeg skal innse at jeg er i ferd med å bli senil og gå over til bare å lese på forumet.

Telemann, unnskyld, du har selvsagt rett, det heter vellydende/vellydande, noe jeg også da hadde som hensikt å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.