Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feil på Takamine EG531C (kjøpt brukt)


farris

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte en brukt Takamine EG531C av en privatperson for ca en måned siden, gitaren var etter det jeg kunne se i god stand, undersøkte gitaren etter overfladiske skader da den ble kjøpt uten å finne noe feil. Gitaren ble levert i Gator hardcase og har blitt oppebevart i case siden kjøp, har spilt på gitaren ca 8-10 ganger og da ikke hatt noe problem med gitaren, den har vært helt super å spille på.

Men, i går da jeg skulle ta ut gitaren for å spille kom det en skurrelyd da jeg spilte på åpen "b" streng, etter nærmere undersøkelser ser det ut som det er en form for slitasjeskade på nesten alle frets (rett under "b" strengen), det har dannet seg ett lite hakk og det virker som det er dette som er årsaken til skurrelyden ved spilling på åpen "b" streng. Man kan se antydninger til dette under andre strenger på frets'ene, men helt klart mest under "b" strengen.

Jeg spurte selger ved kjøp om Gator hardcasen var tilpasset gitaren, da jeg var usikker på om det var bra å oppbevare gitaren i en uorginal case over lang tid, han sa at han hadde oppbevart gitaren i casen over lengre perioder uten problem. Den tid jeg har hatt gitaren har den lagt i casen den ble levert i.

Se bilder/film for nærmere beskrivelse av feilen:

https://www.dropbox....n28f/D4e-RXaiOA

Info om gitar:

Takamine EG531C

http://www.takamine....c_models/eg531c

Jeg tenkte å ta gitaren med til en musikkbutikk som gjennomfører reparasjoner, men tenkte å undersøke litt i forkant. På forhånd takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En case er en case, og så lenge gitaren passer så spiller det ingen rolle om det står Takamine eller Gator på utsiden.

Problemet ditt er båndslitasje, og det er helt vanlig og kommer etter en del bruk. En runde med båndsliping bør gjøre susen, men om det er for dype spor kan det hende at bånda trenger å skiftes. Ta den med til en reparatør så blir den så god som ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.