Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger til Fender VI


feddja

Anbefalte innlegg

Siden det ikke står at det er en jaguar VI tengte jeg kanskje det var snakk om en jazz bass 6 strenger. Vil selfølgeli ikke brukt de strengene på en jaguar 6 strengs bass siden strengene sitter så tett og stemmes E - E og er i utgangspungtet er baritone bass

Men når jeg tenker meg om er det vell kanskje kun jaguar som bruker benevnelsen VI på 6 strenger... Så beklager missforståelsen fra min side ;)

Den heter ikke Jaguar, den heter Fender VI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar-bassen er en nyvinning. Fender Bass VI kom på 60-tallet, men du har vel for så vidt litt rett i at den er basert på en Fender Jaguar (gitaren altså, ikke bassen). Nå har det jo også blitt laget en baritone Fender Jaguar som jeg mener å ha sett også kom i 30" "Bass VI-skala" uten at jeg er fullstendig bombesikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Jeg er ikke noen Fenderguru, men la oss nå få en del enkle historiske fakta på plass, selv om herr Fossum er relativt kraftig på bærtur, uten at han selv er klar over det, virker det som. Når det er sagt, er det lov å ta feil. Jeg er et godt eksempel på det. Det gjelder bareå innrømme det, så går det greit.

- Jaguar- gitaren er basert på Fender VI. Ikke omvendt. Fender VI, 1961, Fender jaguar gitar, 1962

- Jaguar bass er et instrument lansert i 2006. Derfor kan ikke et instrument lansert på sekstitallet være basert på noe som ble lansert i 2006. Det sier seg selv.

Altså, rekkefølgen er enkel og grei. Fender VI, Fender Jaguar gitar (som stort sett kun har tremoloen felles), og så Fender Jaguar bass.

Det at Fender driver med mer enn litt forvirrende navnesetting, gjør det viktigere å vite hva man snakker om.

Så venterjegbare på at noen tar meg i faktafeil her, det hadde jo værtpå sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Jeg er ikke noen Fenderguru, men la oss nå få en del enkle historiske fakta på plass, selv om herr Fossum er relativt kraftig på bærtur, uten at han selv er klar over det, virker det som. Når det er sagt, er det lov å ta feil. Jeg er et godt eksempel på det. Det gjelder bareå innrømme det, så går det greit.

- Jaguar- gitaren er basert på Fender VI. Ikke omvendt. Fender VI, 1961, Fender jaguar gitar, 1962

- Jaguar bass er et instrument lansert i 2006. Derfor kan ikke et instrument lansert på sekstitallet være basert på noe som ble lansert i 2006. Det sier seg selv.

Altså, rekkefølgen er enkel og grei. Fender VI, Fender Jaguar gitar (som stort sett kun har tremoloen felles), og så Fender Jaguar bass.

Det at Fender driver med mer enn litt forvirrende navnesetting, gjør det viktigere å vite hva man snakker om.

Så venterjegbare på at noen tar meg i faktafeil her, det hadde jo værtpå sin plass.

Har ingen problem med å innrømme at jeg tok feil :) så det er bra at noen retter opp i feilene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.