Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fractal audio Axe-fx2


svenni

Anbefalte innlegg

Hei folkens er blitt bitt av basillen og kikker litt på Axe fx2 var i kontakt med G66 hvor de skal ha 2299 euro for den.

Hvilke erfaring har dere med G66 og hvor mye har dere som har Axe fx2 betalt for deres totalt med toll?

Og hva kjører dere den igjennom, PA, monitor eller power amp?

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vil anbefale deg å skaffe deg full-range monitorer, i stedet for power amp og kabinett. Axe-Fx enhetene er først og fremst designet for å plugges direkte ut til et miksebord (FOH) når man spiller live. Jeg eier selv en Axe-Fx 2, og etter mitt øre låter den mye bedre direkte, enn gjennom power amp og kabinett (har prøvd begge oppsettene). Ved å kjøpe gode full-range monitorer (f.eks Atomic Reactor FR) har du mye bedre lytteforhold og flatere frekvensgjengivelse når du tweaker presetene dine, og du kan da i tillegg bruke disse når du øver, og du kan bruke dem som scenemonitorer når du spiller live. Jeg kjører alltid direkte ut fra Axe'n i stereo til FOH når jeg spiller live, og bruker full-range monitorer når jeg øver/tweaker.

Man sparer også masse tid på opprigg, og man sparer ryggen for mange kilo ved å kjøre direkte, og kanskje det beste er at man får akkurat samme gitarlyd uansett hvor man spiller.. noe som for øvrig er noen av grunnene til at jeg kjøpte min Axe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et eksempel på bra service fra G66. Jeg kjøpte Ultra`n min i USA. Tråkka på gitarkabelen og knakk inngangen. Virka, men blei løs. Når jeg kjøpte AXII hos G66, så lurte jeg på hvor mye det kosta for en sånn del. Vel.... Den lå i esken når den kom til meg. No charge. Sussi er glimrende å handle med.

Amp/cab funker dritbra, men jeg har droppa det, og bruker kun HK Pro 12 MA nå. Lite, lett og låter likt overalt iom at man får det "midt i trynet". Som med vanlig GAS lurer jeg litt på RCF, Matrix etc og hvordan det låter i forhold. Noe skal man GASSE på for svarte...

ATOMIC har en tendens til å ikke svare på kundehenvendelser, så de ville jeg holdt meg unna til det evt blir mer orden på Tom King og gjengen.

Endret av Kriig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på bra service fra G66. Jeg kjøpte Ultra`n min i USA. Tråkka på gitarkabelen og knakk inngangen. Virka, men blei løs. Når jeg kjøpte AXII hos G66, så lurte jeg på hvor mye det kosta for en sånn del. Vel.... Den lå i esken når den kom til meg. No charge. Sussi er glimrende å handle med.

Amp/cab funker dritbra, men jeg har droppa det, og bruker kun HK Pro 12 MA nå. Lite, lett og låter likt overalt iom at man får det "midt i trynet". Som med vanlig GAS lurer jeg litt på RCF, Matrix etc og hvordan det låter i forhold. Noe skal man GASSE på for svarte...

ATOMIC har en tendens til å ikke svare på kundehenvendelser, så de ville jeg holdt meg unna til det evt blir mer orden på Tom King og gjengen.

Hører bare bra om G66 hele tiden selv om jeg ikke har handlet fra de selv.

Brukt de HK monitorene, men må si at RCF NX12`ene tar rotta på alt innen det rimeligere monitorsegmentet.

Har faktisk ikke fått noen enorme aha opplevelser kontra RCF`ene når jeg har spilt på dyrere monitorer som EAW, Turbosound o.l heller så de er virkelig mye for penga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.