Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EBS classic + Reidmar


sidney

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Reidmar toppen til test. Veldig punchy og kjapp liten tass, litt lite i bånn kanskje, men det høres ut for meg som om de har prioritert trøkk og kjapphet framfor feit bånn. Du kan kutte i mid og dra på i bånn, men da på bekostning av volum. Veldig mye for pengene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har sett tråden, men jeg jar et Ashdown kabinett, og kabinetter gjør så stor forskjell på lyden at det nesten ikke er noen vits i å si noe om lyden. Det er et 4x10"- kabinett. Har ventet litt for å se om noen med riktig kabinett hadde noen erfaringer.

Jeg er ikke bortskjemt, har bare hatt en gammel bassman compact på med en 15" i mange år, men jeg synes dette låter fortreffelig. Lett å skru inn godlyden, det du trenger er der, og ikke noe ekstra fjas man aldri bruker.

Kanskje noen vil savne en tuner.

Den "tar" både klassiske basser og litt mer moderne typer på strak arm. Stram og fin i lyden, og dabber ikke av på H- strengen. Spiller med pondus, mer enn kraftig nok for min del. Skal man spille sterkere enn dette, bør man kunne få hjelp fra en PA uansett.

Jeg har såvidt prøvd den på et EBS 4x10- kabinett, men for meg å si om det låt "bedre" er vanskelig å si noe om uten å prøve de side ved side. Veldig mye bassforsterker for penga, men så kjøpte jeg den på klinikk, nedsatt enda en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.