Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt BOSS-DS1


Anbefalte innlegg

Har gjort samme tabben med en CE-5, og hvis noen her har lyst å være så elskverdige å bidra til å fikse den, er det jo knall. Kjøpte brukt, fikk med feil strømforsyning og svidde av en krets eller noe på kretskortet. Har også gitarlyd i bypass.

Har verken utstyr eller evner til å gjøre noe annet enn å ev. bestille noen deler fra ebay, så må ha hjelp. Holder til i Oslo!

Har du sett på innmaten?

OT: Mest sannsynlig vil DS-1 bli fiksa etter en ny diode. Den ser ganske standard ut. 1N4001 eller 1N4004 kanskje?

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det meste av deler. Skal se hva jeg klarer å hoste opp, eneste er transistorene.. Men tror jeg kan skaffe det via instituttet.

Dioder er ikke noe vanskelig å finne en god match på, mener jeg har en del 4001 liggende i skuffen faktisk :)

Send meg en PM du, så skal jeg se hva jeg klarer å ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på innmaten?

OT: Mest sannsynlig vil DS-1 bli fiksa etter en ny diode. Den ser ganske standard ut. 1N4001 eller 1N4004 kanskje?

Har åpna og sett fort, og det er et "fint", lite svimerke på ca. en centimeter. Har ikke studert nøye, men kan ta et bilde, hvis det er noe som helst å gjøre med det. Lukter svidd og faenskap enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_9620.JPGVet ikke om bildene hjelper så mye, men på det første ser man i alle fall hvor det er svidd. På det andre bildet ser det ut til at det i alle fall er svidd under en transistor som det står SS og 85c på.

https://www.dropbox.com/s/n602nc1h0zxp9qr/IMG_9620.JPGIMG_9620.JPG

https://www.dropbox.com/s/bdnutdl8d7tf7rj/IMG_9626.JPG

Drar bort en god uke på ferie nå, så får ikke fulgt opp dette før jeg er hjemme igjen. Takk for innspill så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker (uten å være 100%) på at det er dioden som skal beskytte mot feilpolaritet, altså i dette tilfelle brenne opp. Var du rask nok er det stor sannsynlighet for at bare denne må byttes. Har en hel del av dem hjemme, send meg en PM så mailer jeg deg en i posten.

Prøv dette først, etter det kan du begynne å måle spenninger på OP-amper, transistorer osv..

EDIT: sjekka tegninga på DS-1'en og D1 er en diode mot feilpolaritet.

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just install an LED or any 9v diode. Will do the same job, just get the polarity right. I had the same issue - I lent my brother my blues driver, and he was suprised that his POD adapter didn't work.

Leste dette på thegearpage.net. Skal jeg finne noe med led diode og stappe den inni pedalen?

Edit: fant en led-diode fra en gammel fjernkontroll, hører lyden helt krystallklar i bypass, må bare finne et ferskt 9v batteri og skaffe meg en 9vDC adapter! Hvem vet, kanskje pedalen låter bedre etter dette uhellet :D

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette på thegearpage.net. Skal jeg finne noe med led diode og stappe den inni pedalen?

Edit: fant en led-diode fra en gammel fjernkontroll, hører lyden helt krystallklar i bypass, må bare finne et ferskt 9v batteri og skaffe meg en 9vDC adapter! Hvem vet, kanskje pedalen låter bedre etter dette uhellet :D

Det er en sannhet med modifikasjoner.. Det vil gjøre NESTEN samme jobben. Pedalen klarer seg fint uten dioden, den bare er der for beskyttelse.

Om den funker vil tiden vise... Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.