Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt BOSS-DS1


Anbefalte innlegg

Smart som jeg er så brukte jeg en strømforsyning med feil polaritet i Boss ds-1 pedalen min. Den pedalen har sagt godnatt.

Er det mulig å kjøpe replacement parts på nettet? Eller kan noen fikse den og keeley-modde den?

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen, forstår meg greit på elektronikk, men vil helst ikke gjøre mer skade.

Edit: Koblet pedalen til, hører gitaren i bypass, og kan høre et lite "klikk" når jeg klikker på pedalen. Pedalen er kjøpt i USA, så jeg får ikke noe igjen på garanti.

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen, forstår meg greit på elektronikk, men vil helst ikke gjøre mer skade.

Edit: Koblet pedalen til, hører gitaren i bypass, og kan høre et lite "klikk" når jeg klikker på pedalen. Pedalen er kjøpt i USA, så jeg får ikke noe igjen på garanti.

Vel, garantien hadde uansett ikke hjulpet deg nevneverdig så lenge du grillet den, men vi har vel noen kyndige personer her på forumet som sikkert hadde klart å reparere den for deghvis du ikke vil gjøre det selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, garantien hadde uansett ikke hjulpet deg nevneverdig så lenge du grillet den, men vi har vel noen kyndige personer her på forumet som sikkert hadde klart å reparere den for deghvis du ikke vil gjøre det selv. :)

Vet det, står på pedalen med liten skrift "use BOSS PSA adapter only" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med bufferkretsen er OK da siden det er lyd i bypass, skal jeg gjette vilt ender jeg på opampen og den skal ikke være noe problem å få tak i. Du må bare lese av hvilken du har, DS-1 er blitt produsert med et par forskjellige typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort samme tabben med en CE-5, og hvis noen her har lyst å være så elskverdige å bidra til å fikse den, er det jo knall. Kjøpte brukt, fikk med feil strømforsyning og svidde av en krets eller noe på kretskortet. Har også gitarlyd i bypass.

Har verken utstyr eller evner til å gjøre noe annet enn å ev. bestille noen deler fra ebay, så må ha hjelp. Holder til i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med bufferkretsen er OK da siden det er lyd i bypass, skal jeg gjette vilt ender jeg på opampen og den skal ikke være noe problem å få tak i. Du må bare lese av hvilken du har, DS-1 er blitt produsert med et par forskjellige typer.

Taiwansk DS-1 laget etter 2000 tror jeg

Edit: om det er OPAMP som må byttes ut, finnes det en forhandler i Norge som selger sånt smått? Har ikke lyst å betale mange hundre kroner for en del som koster 10 øre å lage av Roland

http://no.mouser.com...2v1cfyFIoZK3Q== er det denne jeg skal ha?

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme. Så mye forskjellige sjema på nett, men hvis du har tid til å vente to ukes tid så kan jeg godt se på den. Bor i sentrum og kan hente pedalen i løpet av uken :) Jeg skal hjem til foreldrene i helgen og hente litt stuff, blant annet en del komponenter ol.

Hvis du absolutt trenger den nå så har jeg en DS-1 du kan låne i mellomtiden mens jeg fikser den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.