Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste billige romklang?


sarge

Anbefalte innlegg

Hei

Har lurt mye på å kjøpe en romklangpedal. Men samtidig så innser jeg at romklang er kanskje den effekten som er vanskeligst å få virkelig bra. Det finnes mange gjennomsnittlig gode romklanger, men jeg må innrømme at jeg ikke har mye erfaring.

Men så er man jo også på budsjett... Så derfor blir spørsmålet hvilken pedal som koster lite som gir best romklang for pengene?

Jeg tenker priser fra Joyo og opp til rundt tusenlappen.

Hvorfor er DIN favorittbilligromklangpedal bedre enn de andre billigromklangpedalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall Reflector er billig og har fått mange gode omtaler, men jeg har ikke prøvd den selv. På brettet mitt står det en Boss RV-5, men det er mest pga moduleringseffekten som låter helt kanon. Hall-klangen er også bra, men synes ikke de øvrige klangene er spesielt bra.

Ellers er vel T-rex tonebug reverben en rimelig og god sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter HoF reverben som jeg skrev om! Den er helt kjempe for prisen. :) Har selv gått igjennom Verbzilla, Strymon BlueSky, og Eventide Space, før jeg endelig landet på en Neunaber Wet. Men den er litt dyrere.. Men den HoF'en ser ut til å gi superkvalitet for pengene utifra det jeg har sett og hørt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall Reflector er billig og har fått mange gode omtaler, men jeg har ikke prøvd den selv. På brettet mitt står det en Boss RV-5, men det er mest pga moduleringseffekten som låter helt kanon. Hall-klangen er også bra, men synes ikke de øvrige klangene er spesielt bra.

Ellers er vel T-rex tonebug reverben en rimelig og god sak.

Takk. Den Marshallen har virkelig fått mange godord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter HoF reverben som jeg skrev om! Den er helt kjempe for prisen. :) Har selv gått igjennom Verbzilla, Strymon BlueSky, og Eventide Space, før jeg endelig landet på en Neunaber Wet. Men den er litt dyrere.. Men den HoF'en ser ut til å gi superkvalitet for pengene utifra det jeg har sett og hørt. :)

Er det shimmer på HoF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behringer forsøker jeg å styre unna når det gjelder pedaleffekter.

T-Rex RoomMate er en god kandidat! Rørdrevet reverb fra Danmark :-)

Ellers er jeg enig i at TC`s Hall of Fame er allsidig reverbpedal. Synes ikke at Boss RV-5 heller er bortevekk til sånt bruk.

Da snakker jeg av erfaring, jeg har alle tre pedalene selv og bruker de på tre forskjellige brett.

Alle har styrker og svakheter alt etter hva slags type musikk du spiller og selvfølgelig etter hva slags type klang du er ute etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.