Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pots, Telecaster


LarsHøvik

Anbefalte innlegg

Dette har vel blitt diskutert frem og tilbake en del, regner jeg med, men jeg prøvde å søke og fant ikke svarene. Skal kjøpe elektronikk til tele, ender nok med en broadcaster-sak. Jeg har en kompis som hardnakket påstår at jeg må ha 1M potmetere, for ikke å kvele twangen. Noen ideer om dette?

Lest en del rundt omkring på nett, de fleste kjører 250 såvidt jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 1M potmetere høres drøyt ut. Om kompisen din mener det så kan det være fordi han hører dårlig.

Har aldri prøvd en tele/esquire med annet enn vanlig 250-potter og ser ikke helt grunnen til noe annet. For meg er det twang nok i massevis med helt standard wiring.

Veit at han er rød/grønn fargeblind, usikker på om det virker inn på hørselen hans.... :)

Nå er vel Tele kjent for nettopp twang, og de kommer jo med 250 alle sammen, så vidt jeg vet.....

Nettopp! Prøver meg med det, jeg...

Han mente vel at det var sånn det ble gjort i "gamle dager" såvidt jeg skjønte på ham. Og dermed at de "moderne" har mistet twangen. Hehe, aner ikke helt hvor han har det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte 1M når jeg byttet pickups i tele'n min (den hadde EMG, så den var jo totalfucked fra før, og jeg måtte ha alt nytt uansett). Fant da ut at det satt 1M i Jaguaren min, og den var bright som et helvete. Endte da opp med å kjøre safe og kjøpe 250k pots til tele'n, og det angrer jeg ikke på. Hadde den hatt mer twang så hadde det gjort vondt å høre på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.