Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Funky enough? Ny funk låt


Bjørnar Frantzen

Anbefalte innlegg

Hei hei. Nå er det en stund siden sist jeg har lagt ut noe, så her har dere en flunkende ny låt.

Må bare si et par ord før linken :P

Det skjedde en veldig trist ting i sommer som førte til at min første EP gitt til helvete.

Harddisk crash DELUXE.

Bruker derfor denne sjansen til å advare dere hvis det skulle skje med noen andre.

TA BACKUP FOR GUDS SKYLD!!!!!! Og styr unna OCZ technologies.

Dem var ikke spesielt hjelpsomme på service området. Dem har jo også et rykte på seg som sier at diskene dems er ustabile.

Hadde 3 sanger som skulle bli mitt første offisielle mastret verk på nettet.

Det var jævla kipt, men sånn kan det gå. Lærte på den tunge måten. BACKUP!!!!

Over til tema.

http://www.nrk.no/ur...efault.aspx#top

Her er låta. Har lenge vært fan av funk\soul og type musikk som fenger med en skikkelig slap bass i midten. Var jaggu på tide at jeg prøvde meg på en.

Aleksander Dellerud kjent som Dellers på dette forum har spilt inn bass til låta. Det ble grisekult!!!!!!!!!!!!

Kommer garantert mere funk etterhvert.

Har prøvd og få med noen essensielle lyder, synther og spillemåter. Starter med litt jazz på starten. Funken kommer :)

Håper det smaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så sjukt fett!

Bare en ting - følte at miksen var en liten smule ubalansert ved at det nesten hele tiden hørtes ut som at det var litt mer lyd i venstre øre enn høyre? Vet at hihaten lå der og sånn, men ja. Kan bare være jeg som har litt dårligere hørsel på høyreøret enn venstre, eller headsettet mitt som er fucka for alt jeg vet, men.

Men dette her var jævlig tøft, få mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er hihaten Metalbrain. Har hørt denne ørten ganger selv mens jeg spilte inn bassen uten å legge merke til det, og ifølge Pro Tools snakker vi ca. 1 dB opp i venstre kanal forhold til høyre akkurat på slagene. At en hihat legger til en dB er vel ikke for mye forlangt. Tror nok du "hører syner" eller evt. hihater.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så sjukt fett!

Bare en ting - følte at miksen var en liten smule ubalansert ved at det nesten hele tiden hørtes ut som at det var litt mer lyd i venstre øre enn høyre? Vet at hihaten lå der og sånn, men ja. Kan bare være jeg som har litt dårligere hørsel på høyreøret enn venstre, eller headsettet mitt som er fucka for alt jeg vet, men.

Men dette her var jævlig tøft, få mer!

Takk for responsen. Er fult klar over balansen. Som sagt så gikk harddisken til helvete sammen med mixen.

Det var veldig kipt. Hadde gjort mye mere en det dere hører her. Sånn kan det gå når man ikke tar backup. Kunne jo fortsatt fikset litt, men gidd itj det :P

Sørger fortsatt over tapte mixer. Takker for responsen. Kommer garantert mere funk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint!

Nå skal jeg være litt slem: kompet er veldig rotete. Liker veldig godt at dere går bort fra James Brown-stilen som mange prøver seg på, men jeg synes det skjer veldig mye. Klarer ikke slå meg helt til ro med låten, fordi jeg blir stressa av å høre på.

Synes det er mange fine idéer her, men for å gjøre det lettere å lytte på ville jeg brukt en metode som heter "kill your darlings". To veldig aktive gitarer på høyre og venstre side, pluss pianoet og mange forskjellige blåsefigurer = rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint!

Nå skal jeg være litt slem: kompet er veldig rotete. Liker veldig godt at dere går bort fra James Brown-stilen som mange prøver seg på, men jeg synes det skjer veldig mye. Klarer ikke slå meg helt til ro med låten, fordi jeg blir stressa av å høre på.

Synes det er mange fine idéer her, men for å gjøre det lettere å lytte på ville jeg brukt en metode som heter "kill your darlings". To veldig aktive gitarer på høyre og venstre side, pluss pianoet og mange forskjellige blåsefigurer = rot.

Må si meg enig i at det skjer litt mye. Tanken slo meg fort når jeg begynte på vokalen, men jeg har jo hørt detta tusen ganger nå og vet akkurat hva som skjer så for meg gjør det ikke noe som helst. Skal nok gjøre det litt mere ryddig i neste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er rotete. Ut over at jeg fortsatt mener det jeg har sagt om mangelen på fænsi syngedamer og muscle shoals horns, sammen med Tower of Power, kan man kanskje legge til at vokkisene kanskje ikke har "it". Mangelen på "it" er jo noe som gjelder de fleste av oss som forsøker oss på den jobben, og jeg synes faktisk det gjøres en meget respektabel jobb.

For all del, bla opp, og spa inn denne blåserekka:

Totalt umenneskelig. Men de gjør det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er rotete. Ut over at jeg fortsatt mener det jeg har sagt om mangelen på fænsi syngedamer og muscle shoals horns, sammen med Tower of Power, kan man kanskje legge til at vokkisene kanskje ikke har "it". Mangelen på "it" er jo noe som gjelder de fleste av oss som forsøker oss på den jobben, og jeg synes faktisk det gjøres en meget respektabel jobb.

For all del, bla opp, og spa inn denne blåserekka:

Edit- Vi quoter ikke video, gjør vi vel? *snip

Totalt umenneskelig. Men de gjør det jo.

Rå sang og video. Kor damer er noe jeg hadde digga og hatt med på en sånn sang. Er ikke umulig at jeg får med en kvinnelig vokalist på neste sang, men kor blir litt mye stress.

Det gjør hvertfall brass band :P Skal programmere bedre blåsere neste gang. Pleier som regel å bruke keyswitch med alle mulig teknikker, men mista sjansen min på denna.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.