Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Treverk i gripebrett (Gibson lawsuite)


Gluke

Anbefalte innlegg

Ut av respect for Audun føler jeg det er riktig å poste det her. Han har poengtert flere ganger at loven som ble brukt Gibson saken får konsekvenser for andre produsenter også og han har selvfølgelig helt rett (God damn Gobbo fanboyyyyyy).

Dette er fra James Tyler:

"You may be aware of the controversies around the globe about exotic woods used in manufacturing, including the musical instrument industry. It has affected everyone we know, from big names like Gibson to the individual player trying to take it with them on tours.

These laws have also affected us and our acquisition and shipment of Brazilian Rosewood and then Madagascar Rosewood soon after. I was informed today that we have officially run out of our Madagascar Rosewood stock; all current unfulfilled orders, if ordered with Madagascar, will be substituted with East Indian Rosewood. Please forward this information and our regrets to your customers ."

Men hvem faen spiller på Rosewood anyway. Maple gutter! Is tha shitz..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg spekulerte litt på ja, og da ser det ut som den logiske slutningen jeg trakk om at dette før eller siden ville affektere andre produsenter enn Gibson slår til. Vi vet jo også at Gibson ikke har brukt Brazillian rosewood på mange år.

Har dette noe å si tro? Jeg vil nok ikke merke den store forskjellen annet enn at kanskje blir mine Gibbos usannsynlig mye verd i fremtiden da gripebrettene på mine Gibbos består av ett lag med rosentre! :D

Dere Taylor fanboyzzzz må jo nå handle til bingen er tom! Her kan det være store penger å hente i framtiden! ;P

Forresten, blir ikke ulakkert/ubehandlet lønn grått og trist med tIden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med å si at dete er seriøst ment- på Glorocasteren er det ikke mye treverk å spore. Trodde det skulle bl aldeles grusomt å spille på, men faktisk er det helt greit. Det samme har andre sagt som har prøvd den.

Selv plast funker!

Ser ut som om Sportsfiske er nede,og tipper denne gangen for godt. Da er alle de gamle trådene mine billedløse. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ubehandlet lønn blir fort ganske møkkete, men det er temmelig vanlig å behandle det med f.eks Tru-Oil og Gunstock Wax , det er det Music Man bruker på sine halser.

De blir fantastisk smoothe og deilige! :)

Men jeg kan tåle litt lakk også:

yjm6.jpg

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fornøyd med YJM-strat'en, Amund? Synes den dukker opp i hver tråd som kan linkes til noe på den jeg! ;)

Når det gjelder hele rosewood-saken, er det noen faktisk forskjell som er verdt å nevne på de forskjellige typene, eller er det like mye korksniffing ute og går her som på mye annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.