Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY eksterne fotbrytere til Boss RC-30 Loop station


Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet a den hvite lablingen er litt unøyaktig. Vanskelig å få helt nøyaktig. Fint at det ellers er pent... ;)

Det er gode, gamle Letraset-bokstaver (gnis på bokstav for bokstav) med klarlakk over. Det var en gang alle bokhandlere hadde slikt i store stativer blant skrivesakene. I dag må det bestilles på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looking good :)

Høres ut som en manndomsprøve å få det rett, bokstav etter bokstav! Ser ut som du har gjort en veldig god jobb ;)

Gjorde noe lignende med en fotbryter til AC30'en min, bare den boksen ble kjapt tusjet over med "reverb" og "tremolo", ikke engang halvparten så smekk som din :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalboksen er lettbearbeidelig aluminium, så ja, det er metall, men MYE lettere å bore i enn jern og stål.

Først bruker jeg kjørner for å markere i metallet hvor det skal bores, f.eks. en slik: http://www.biltema.n...-kjorner-19975/

Jeg har standard borsett, noe slikt, opp til hull på 10mm:

http://www.clasohlso...oks/Pr306410000

Jeg forborer som regel et lite hull med 2.5mm, og så går jeg på med større bor. Skal jeg større enn 10mm, så borer jeg med 10mm først.

I tillegg har jeg denne fiffige saken for hull opp til 20mm:

http://www.biltema.n...platebor-20003/

Selv om denne er ment for plater, så fungerer den glimrende for aluboksen også. Den har faktisk ganske høy avvirkningsgrad, så jeg borer veldig kort tid med den før jeg kontrollmåler.

Bruker skyvelær til å kontrollmåle.

Det hele fungerer fint både med batteridrill og kraftigere saker.

NB: Du bør ha en stødig arbeidsbenk og en god tvinge/skrustikke for å holde boksen stabil mens du borer.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter du ut det koniske boret med et stegbor/juletrebor så slipper du å måle hullene..

De kommer i forskjellige størrelser og går gradvis oppover, for eks. 6-8-10mm osv.. ;)

UTROLIG upraktisk når man trenger et bor på 11 eller 13 mm og det går stegvis i 2mm intervaller på 10-12-14 osv. Jeg synes ihvertfall det fungerer ypperlig med det koniske boret med mindre det jeg borer i er ganske tykt, slik at hullet faktisk smalner tydelig. Men i slike tilfeller kommer gjerne stegboret til kort også. Mener å huske at f.eks, 9V-chassiskontaktene fra musikding er 13mm i diameter.

Bottom line: Jeg vurderte stegbor, men fant ut at jeg syntes det var for lite fleksibelt og at konisk bor var løsningen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTROLIG upraktisk når man trenger et bor på 11 eller 13 mm og det går stegvis i 2mm intervaller på 10-12-14 osv. Jeg synes ihvertfall det fungerer ypperlig med det koniske boret med mindre det jeg borer i er ganske tykt, slik at hullet faktisk smalner tydelig. Men i slike tilfeller kommer gjerne stegboret til kort også. Mener å huske at f.eks, 9V-chassiskontaktene fra musikding er 13mm i diameter.

Bottom line: Jeg vurderte stegbor, men fant ut at jeg syntes det var for lite fleksibelt og at konisk bor var løsningen.

Trenger enn et hull på 13- så borer en 14mm, slik som 11- blir 12mm ;) I de fleste tilfelller kan det være en fordel å ha et litt større hull, særlig i pedalbokser der det allerede er trangt....

Alle mine DC jacker er 12mm. :)

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.