Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feedback/Piping - Jet City JCA100H - HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg kjøpte meg en Jet City JCA100H topp i begynnelsen av Juni. Jeg synes ikke jeg får helt den lyden jeg vil ha i selve ampen, men når jeg bruker pedaler regner jeg med det blir sånn passelig okei lyd. Det eneste STORE problemet er at da piper det så jæævli når jeg ikke spiller, og det funker ikke å dempe strengene med høyrehånda heller, det bare piper. Hvordan kan jeg redusere denne pipinga og skurringa?

Fikk et tips om å koble pedalen i effects loopen bakpå toppen, samt redusere level'en på pedalen, men jeg føler ikke dette hjalp noe særlig. Det kan jo forsåvidt være rørene, men synes det ville vært rart ettersom den var ny i Juni. Noen som har noen råd og tips ang hvordan jeg kan få denne pipinga til å stoppe? For det er et helvete ute på gigs, haha!

Spiller forresten gjennom en Gibson Les Paul Studio hvis det har noe å si :)

- Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pedal? Forsvinner pipinga når du skrur ned volumet på gitaren?

Det er egentlig uavhengig av hvilkne pedaler jeg bruker, men de jeg har prøvd til nå er Ibanez TS-9, Radial London Bones og en Boss dist. pedal.

Det hjelper ikke noe særlig når jeg skrur ned volumet på gitaren heller, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forsvinner pipinga om du skrur volumet på gitaren helt av?

Og vrengpedaler skal aldri brukes i loop.

Men sannsynligvis er det rett og slett pickupene som gir deg feedback, og/eller at du bruker for mye gain.

Om jeg skrur volumet helt av forsvinner pipinga, men fortsatt litt during..

Bruker ikke så mye gain at det gjør noe heller, sliter virkelig med dette problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sitter/står du rettet mot høyttalerelementene når du spiller? Og i så fall - hvor nære elementene er du, og hvor høyt volum har du på ampen? Alt dette spiller inn, med tanke på at kombinasjonen høyt volum, bruk av gain og en gitar rettet mot høyttalerne ofte pleier å ende opp i ganske så mye feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.