Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger litt hjelp av forumets Rack-Nerds


condemned

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å gå over til rackbaserte effekter, og trenger hjelp!

Jeg har nettopp mottatt en TC G-Major, og har ikke peiling på hvordan jeg gjør noe som helst med den. Jeg trenger faktisk hjelp til å kable hele greia også!

Slenger ut litt bilder, slik at dere får se hva jeg har å hanskes med.

Setter stor pris på hjelp! Vil gjerne at G-Majoren skal gå utenom Decimatoren, slik at den ikke dreper de tidsbaserte effektene i G-Majoren.

297660_102103836605774_1148198236_n.jpg

308971_102103666605791_758984590_n.jpg

189470_102104433272381_1034974152_n.jpg

190124_102104693272355_774569270_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du har tre looper. Velg den du vil ha. Sannsynligvis ikke dumt å velge Serial.

Kabel fra Send på loopen ---> in på ISP.

Out fra ISP ---> Balanced input mono

Balanced output mono ---> Return loop.

Burde da funke bra?

Edit:

Eller er det MIDI du trenger hjelp til? :)

Edit2:

Du kan jo selvfølgelig velge å putte ISP i den switchbare loopen. Ellers kan du ha en Gate foran og en gate bak ampen. Men det vet du nok...

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du vil bruke noisegaten må du bruke serie-loop. Send fra ampen til input på gaten, output gate til G-Major input, G-Major output til return på loopen.O

Optimalt sett hadde det vært best å bruke parallel-loppen til tc'n, men jeg tviler på at du kan bruke to looper på en gang.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du vil bruke noisegaten må du bruke serie-loop. Send fra ampen til input på gaten, output gate til G-Major input, G-Major output til return på loopen.O

Optimalt sett hadde det vært best å bruke parallel-loppen til tc'n, men jeg tviler på at du kan bruke to looper på en gang.

Ikke meningen å kapre tråden din condemned, men ble litt nysgjerrig for jeg har tenkt å bygge opp et lignende oppsett. Hvorfor skulle kan en ikke kunne bruke begge loopene samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever et stort volumtap, enda jeg stiller inn gain på G-Majoren.. Hva kan dette ha seg?

Veldig stort, eller bare en del mindre volum en tidligere, men fremdeles mer enn nok i bøtter og spann?

Andre gitaristen i ene bandet jeg spilte i hadde samme oppsettet. Herbert-ISP-G-Major. Funka fint det, men han hadde også litt volumtap. Han hadde alltid sin Herbert stilt en del høyere enn min for å oppnå samme volum. Eneste foskjell i oppsett var G-Major'n. I tillegg husker jeg at hans amp låt en del dårligere enn min da G-Majoren var tilkoblet. Test i vei.

Han kjørte dog 6-EL34 i sin også, mens jeg kjørte 4-EL34 og 2 6L6, på kanal 3, noe som låt litt fetere til metal i våre ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja G-Major er dessverre en velkjent "tone sucker" , så personlig ville jeg droppet gate og kjørt den parallelt for å unngå dette.

Eventuelt prøv å finne ut om det er en mulighet for å bruke en av serieloopene samtidig, hvis de er plassert før den paralelle, kunne du plassert gaten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja G-Major er dessverre en velkjent "tone sucker" , så personlig ville jeg droppet gate og kjørt den parallelt for å unngå dette.

Eventuelt prøv å finne ut om det er en mulighet for å bruke en av serieloopene samtidig, hvis de er plassert før den paralelle, kunne du plassert gaten der.

Går det evt an å bruke en linjemikser her? Kjøre alt i seriell loop, splitte output fra decimator, en linje til mikser, og en via g-major, og mikses så tilbake "parallelt" før fx retur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stort, eller bare en del mindre volum en tidligere, men fremdeles mer enn nok i bøtter og spann?

Andre gitaristen i ene bandet jeg spilte i hadde samme oppsettet. Herbert-ISP-G-Major. Funka fint det, men han hadde også litt volumtap. Han hadde alltid sin Herbert stilt en del høyere enn min for å oppnå samme volum. Eneste foskjell i oppsett var G-Major'n. I tillegg husker jeg at hans amp låt en del dårligere enn min da G-Majoren var tilkoblet. Test i vei.

Han kjørte dog 6-EL34 i sin også, mens jeg kjørte 4-EL34 og 2 6L6, på kanal 3, noe som låt litt fetere til metal i våre ører.

Det er såpass at jeg må sette Master Volume 1 på klokken 10 for at det skal spille like høyt som det vanligvis spiller på MV1 klokken 9 uten G-Majoren... Jeg vil påstå at det er en ganske sterk reduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det evt an å bruke en linjemikser her? Kjøre alt i seriell loop, splitte output fra decimator, en linje til mikser, og en via g-major, og mikses så tilbake "parallelt" før fx retur...

Så absolutt, Suhr Minimix er laget spesielt for dette, så det ville være den klart beste måten å løse det på. Da trenger man ikke splitte heller:

1333620318-51398100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.