Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste patchekablene...


AddiToll

Anbefalte innlegg

Mogami og GLS plugger virka ikke dumt i det hele tatt. Akkurat det jeg er ute etter mtp plass. Men hvorfor Mogami 2524 istedenfor den tynnere?

En liten forglemmelse, jeg kjøpte 2524 sist til noe rack-kobling :) Mente 2319.

Et lite tips for lodding av denne, se på bildet:

W2319.JPG

Du ser den svarte sleeven på den nederste kablen, veldig viktig at den strippes tilbake og ikke har kontakt med "hot" da den er ledende med jord for å forhindre støy.

900 spenn for god lyd og høy kvalitet er jo egentlig veldig kurant, eller?

Selv har jeg en del George L kabler, og planlegger å bytte til Lava.

Problemet er at man betaler tre ganger så mye, for noe som er tre ganger mindre å stole på.... :)

Lava kommer straks med en loddeversjon av den lille pluggen sin, da snakker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en rull med George L og et lass med plugger for mange år siden. Betalte ikke stort og har enda metervis igjen. Funker fjell det. Har vel skjedd et par ganger at jeg har skrudd etter på pluggene, men det er sannelig ikke noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Prørvde Georg L nå.

Kappa rett av med avbitern, stappa inn til kabelen bånna, bøyde ned i sporet, skrudde på toppen og dro til. Ikke kontakt i tre av fire....

Ikke imponert må jeg si..... :(

Lodder gjerne egne kabler. Hva er best, og hvor selges de?

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prørvde Georg L nå.

Kappa rett av med avbitern, stappa inn til kabelen bånna, bøyde ned i sporet, skrudde på toppen og dro til. Ikke kontakt i tre av fire....

Ikke imponert må jeg si..... :(

Lodder gjerne egne kabler. Hva er best, og hvor selges de?

Best å bruke tapetkniv med george L, avbiter betyr trøbbel. Men loddefritt er trøbbel generelt.

Men funker fint å lodde de, min gitar til pedalbrettkabel med George L og Neutrik plugger har overled fint i over 15 år nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt George L i mange år, og har vel fått problemer én gang. Dere som sliter har dårlig karma :D

Hadde trøbbel kun èn gang, men det var på en veldig viktig jobb og det hele var særdeles pinlig, så aldri igjen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke avbiter, men er ikke den bortimot knivskarp, kan du få problemer. Saken er at snittet blir litt avlangt, men da tar man tanga og klemmer litt lett slik at snittet er helt rundt. Pass på at kabelen går helt i bunn og bøy samtidig mens du skrur til. Får du ikke kontakt da, er du for veik i klypa. :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å shoppa Neutrik plugger og litt kabel. Men jeg ser at det blir litt klumpete, så jeg skal gjøre et forsøk til med Georg L og Stanley kniv, + skyvelær for å sjekke at den kommer seg helt i bånn.

Ække noe i veien med klypa ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bruke Geroge L eller Lava så er eneste løsning tapetkniv eller skarp kjøkkenkniv, et treunderlag (skjærefjøl) og kutt rett av. Bruk ALDRI avbiter, den presser jo jordingen mot leder og det blir ikke noe suksess!

Personlig er jeg ikke fan av pluggene til hverken Lava eller George L, men kablene er fine, derfor lodder jeg heller på Neutrix eller Switchkraft. Men må selvsagt være rask, for isolasjonen smelter lett om man drøyer for lenge med loddebolten. Får man dreisen på det der, så lager man virkelig verdens beste kabler! Jeg pleier å legge en smal krympestrømpe før jeg skrur på pluggen bare for å være sikker på at isolasjonen er solid nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bruke Geroge L eller Lava så er eneste løsning tapetkniv eller skarp kjøkkenkniv, et treunderlag (skjærefjøl) og kutt rett av. Bruk ALDRI avbiter, den presser jo jordingen mot leder og det blir ikke noe suksess!

Nå lønner det seg jo mye mer å bare kjøpe en kabelkutter istedet for en avbiter når man skal klippe av kabler så slipper du nettopp det! Drive å styre med skjærefjøl og kniv er en utrolig jalla løsning som jeg faktisk ikke kan se fungerer bedre enn en avbiter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.