Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste patchekablene...


AddiToll

Anbefalte innlegg

hvordan fungerer George L's patch kabler? er det bare å stappe ledningen inn i pluggen og skru fast strammeskruen ? ingen lodding, ettersom jeg har forstått?

Jepp, stapp inn kabelen, bøy den slik at strammeskruen akkurat får tak i gjengene og stram skruen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-11567-0-07435100-1345050120_thumb.p

Hvor mange meter med kabel tror dere jeg trenger til dette brettet? Det er et Pedaltrain 2 brett..

TU-3 --> Ego Compressor --> Volumpedal --> Plexi Drive --> Plextortion --> VM Superdelay --> RV-5.

Endret av AddiToll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-11567-0-07435100-1345050120_thumb.p

Hvor mange meter med kabel tror dere jeg trenger til dette brettet? Det er et Pedaltrain 2 brett..

TU-3 --> Ego Compressor --> Volumpedal --> Plexi Drive --> Plextortion --> VM Superdelay --> RV-5.

Tja... kommer langt med et par meter... Er tross alt ikke mer enn maks 20 cm mellom de fleste pedalene, pluss et langt strekk mellom empress og reverv. Vil tror at tre meter er nok, kjøper du rimelig kabel kan du kjøpe fem meter, så har du til de neste ti pedalene du kjøper og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må bruke kablene de er designet for.

Ok, da blir det jo egentlig veldig dyrt da. Har funnet ut at jeg bare trenger 2 meter kabel og 16 plugger, mens i denne pakka får man 3 meter kabel og 10 plugger. For 2m med kabel og 16 plugger blir det totalt 900kr. Synes det er litt i dyreste laget ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir det jo egentlig veldig dyrt da. Har funnet ut at jeg bare trenger 2 meter kabel og 16 plugger, mens i denne pakka får man 3 meter kabel og 10 plugger. For 2m med kabel og 16 plugger blir det totalt 900kr. Synes det er litt i dyreste laget ....

Ja det er absolutt dyrt, og langt i fra den beste løsningen også. Så å lære seg å lage sine egne kabler er vel verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir det jo egentlig veldig dyrt da. Har funnet ut at jeg bare trenger 2 meter kabel og 16 plugger, mens i denne pakka får man 3 meter kabel og 10 plugger. For 2m med kabel og 16 plugger blir det totalt 900kr. Synes det er litt i dyreste laget ....

Sommer Cable, 2 meter 12kr http://www.thomann.de/intl/sommer_cable_tricone_mkii.htm

Vinkeljack, 16 stk, 96kr http://www.thomann.de/intl/thomann_sk140_winkel_klinke.htm

Loddebolt 1 stk 69kr http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Loddeverktoy/Loddepenn-203913/

Frakt fra thomann 150kr

Loddeopplæring 0kr

Totalt 327,- og relativt liten sjans for at kablene må etterstrammes og mikkmakkes med.

Evt så fører thomann og planet waves, kabel er billig (122 for 7 meter) pluggene koster 42kr/stk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der, allerede mye billigere. Men en annen ting jeg også har tenkt på er om det går an å kjøpe ferdiglagde kabler som jeg bruker fra før på de pedalene som det går an på 15 cm, også mellom RV-5 og Empressen bruke en 30 cm kabel. Noen som vet om den rekker så langt etter det bildet jeg la ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt stikker.no Mogami 2524 (industristandard i "Big Rigs") kabel og GLS vinklede plugger, blir 364+frak fro 2 meter og 16 plugger.

Lava Mini ELC og Hicon plugger direke fra Lava er også et brukbart rimelig for utstyr av topp kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.