Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney, Marshall, Fender eller Blackstar eller noe annet! hva skal jeg velge?


WillRocker

Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

Jeg Trenger en ny rørforsterker, men vet ikke helt hva jeg skal velge!

Spiller for det meste Eric clapton, Guns n Roses, John Mayer osv..., men spiller også en del med vreng, så hadde vært det beste med egene gain muligheter, jeg mener sånn at du ikke må cranke ampen sånn att vrengen kommer av seg selv.

Den må kunne spille på "soveromsvolum", og nokså lett å få med seg. Jeg spiller på en helt klassisk strat med 3 single coils.

Vil at lyden skal være relativt "klassisk" slik som marshall, fender og peavey amper, men vet ikke helt hvordan de forskjellige funker, fordi mange av de jeg ser på har de ikke i butikker, sånn at jeg ikke for prøvd de :(

hadde vært fint med noen forslag :D budsjettet mitt er på ca. 3500-4000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classicen har en egen "vreng"-kanal ja. Denne kan switches med fotbryter. Har hatt både Laney VC30 og LC30, og begge disse hadde mye lavere headroom i preampen før de knakk enn Classicen. Har hatt veldig mye annet opp gjennom årene, men må absolutt si at en Classic 30 gir vannvittig mye moro for penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ht-5r? eller uten reverb? Lurer på om classicen er litt stor og tung og drasse med seg rundt om kring? har aldri sett den i virkeligheten.

har prøvd blackstaren på en 4sound butikk i sandefjord, men det var bare clean kanalen (Topp!) fordi vreng kanalen var øderlagt så har ikke prøvd vrengen (som skal være så bra!). men hvor stort ca. er kabinettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd laney ampen, og når du ser demoer på youtube får man aldri vite helt hvordan den er på ordentlig når man sitter der med den.

Har prøvd en svær lionheart (det største stacket http://www.dawsons.c...th-dynamics.jpg) synes den var helt topp, men det jeg lurer på det er om VC15 ampen (med akkurat samme kontroller som lionharten) låter noe av det samme? selvfølgelig mye mer puslete, men om den kan sammenlignes som en mindre versjon av lionheart beistet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Classic 30

Fender Super Sonic 22

Av disse to ville jeg singlet meg ut en classic 30. Dette er OK amper, som låter fint.

Liker du clapton og deb type lyd kan kanskje en tweed-type amp være noe å se på :)

Disse to ser ut som å være kjekke valg for sin del (classic 30 og SS22). Let i bruktmarkedet. Jeg ville også vært villig til å øke budskjettet noe. Til den prisen du oppgir tror jeg du kommer bedre ut av det med en Fender Mustang 2/3. I alle fall om du kun tenker på soveromsbruk ;)

Ang Blackstar-amper ville jeg holdt meg unna. Ikke er det fullblods røramper og ikke låter de noe spesielt godt (IMO). Cleanlyden synes jeg er helt rævva.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke var for at du trenger to kanaler ville jeg anbefalt deg en Orange Tiny Terror, helt fantastisk amp!

Ellers ville jeg kanskje sjekket ut en Marshall DSL 401 kombo eller en Blackstar HT-5(noe litt mere moderne lyd).

Marshallen har to vrengkanaler til og med ;) Sleng inn en over drive pedal og du har en amp som fikser absolutt det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ht-5r? eller uten reverb? Lurer på om classicen er litt stor og tung og drasse med seg rundt om kring? har aldri sett den i virkeligheten.

har prøvd blackstaren på en 4sound butikk i sandefjord, men det var bare clean kanalen (Topp!) fordi vreng kanalen var øderlagt så har ikke prøvd vrengen (som skal være så bra!). men hvor stort ca. er kabinettet?

Denne er uten reverb.

Det er 2 kabinetter, men er jo null stress å bruke bare ett. Og ja, vrengen er konge!

Kabinettet er ca 45x43x25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Classic 30

Fender Super Sonic 22

Av disse to ville jeg singlet meg ut en classic 30. Dette er OK amper, som låter fint.

Liker du clapton og deb type lyd kan kanskje en tweed-type amp være noe å se på :)

Disse to ser ut som å være kjekke valg for sin del (classic 30 og SS22). Let i bruktmarkedet. Jeg ville også vært villig til å øke budskjettet noe. Til den prisen du oppgir tror jeg du kommer bedre ut av det med en Fender Mustang 2/3. I alle fall om du kun tenker på soveromsbruk ;)

Ang Blackstar-amper ville jeg holdt meg unna. Ikke er det fullblods røramper og ikke låter de noe spesielt godt (IMO). Cleanlyden synes jeg er helt rævva.

super-sonic har jeg prøvd mange ganger og synes den er kjempebra, men når det gjelder pris, så er den jo litt dyrere da...

Hvis det ikke var for at du trenger to kanaler ville jeg anbefalt deg en Orange Tiny Terror, helt fantastisk amp!

Ellers ville jeg kanskje sjekket ut en Marshall DSL 401 kombo eller en Blackstar HT-5(noe litt mere moderne lyd).

Marshallen har to vrengkanaler til og med ;) Sleng inn en over drive pedal og du har en amp som fikser absolutt det meste!

trenger egentlig ikke to kanaler ;) det jeg tenkte på var at det var en egen sak til vreng på den :) Takk for tips! marshallen er helt konge, litt dyr, men uansett, takk for tipsene! skal sjekke ut Orangen også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.