Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til MIDI-fotkontroller


vwh

Anbefalte innlegg

lager ikke skrydstrup slike brett til deg omtrent akkurat etter dine spesifikasjoner da tro?

Den er alerede nevnt, og erklært altfor dyr. Nypris 1000$ + frakt og moms.

Og i tillegg er den mye større enn Proel'en, så jeg skjønner ikke hvorfor den plutselig blei så attraktiv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par amerikanske alternativer du kan skaffe for ikke så altfor mye penger i Norge :

RFX MP128P Midi Buddy koster 1710,-

Midipedalbord som sender Program Change- og Song Pointer-informasjon på 16 Midi-kanaler. Med Midi Sharing. Drives med Midi-fantommating.

http://www.rolls.com/new/mp128.html

RFX MP1288 Midi Wizard koster 3020,-

Programmerbart midipedalbord for Program Change- og Song Pointer-informasjon. En mapping-funksjon gjør det mulig å sende opp til åtte Program Changes på like mange kanaler med en eneste kommando. Med Midi Sharing. Drives med Midi-fantommating.

http://www.rolls.com/new/mp1288.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg syns dere undervurderer fcb1010 ganske mye, den er vanskelig og konfiguere manuelt, men dersom man kobler den på pcn så er det flere programmer man kan bruke for å sende systax filer til den!

bruker den med en vamp2 (jada, mobb i vei, jeg var ung å naiv) helt ærlig er jeg jo litt skuffa, men etter halvannet år med fikling har jeg fått den til å funke som jeg vil! med presets på de 5 nederste og stomppedaler (chorus 1/2, flanger 1/2, delay som man modulerer hastighet og dybde med expedalene, taptempo, tremolo) 2dre trykket på presetpedalene setter jeg drive på marshall ampen min!! det ække så dumt det faktisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg ville valgt Axess Electronics MFC5 hvis du ikke trenger mer enn 3 knotter om gangen! :D

De lager geniale ting! Bruker selv CFX4 til å styre min VHT-amp.. De har Non-Volatile EEPROM minne, som holder seg i evig tid og trenger ikke strøm for å "huske". Den kan også få strøm gjennom midikabelen..

Axess har også ekstremt bra kundesupport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sjenialt.

Jeg har vært litt utenfor MIDI verden, egentlig hele livet, så jeg har aldri satt meg inn i det.

På skolen nå(går VK1 elektronikk) så holder vi på med microprosessorer og sånt for tiden, og vi hadde for en uke siden en oppgave vi skulle lage. Jeg valgte å lage et system som kunne styre X antall relér. (med EEPROM faktisk :))

Jeg har kikket litt på litt rack utstyr i det siste, og det kan godt hende jeg bytte til meg en god soldano preamp som en start på et rackoppsett, og det er derfor jeg har kommet litt inpå det med midi. For det hadde vært fint å gjort om denne styringsenheten min midikompatibel. Så jeg søkte etter "gjør det selv midi kontrollere" og trur du ikke 2. funnet var et eksempel med akkurat den sære prosessoren vi brukte på skolen. Sjenialt :D

(nå tenker jeg på å lage et midipedalbrett, med tja, 6 knapper for "kanal" hva mer er vanlige funksjoner? jeg skal ha et LCD display, også nødvendige funksjoner for å redigere "kanalene")

Altså, er det jeg "trenger" for å kjøre det sammen med feks denne er Control Change og Program Change?

Er det Control Change som styrer kanalvalg, og program change som forandrer kanal-programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.