Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din 'bastard'/Legocaster/Partsocaster


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Muligens en tråd for galleriet, men men. Vi trenger litt flere bilde-tråder syns jeg. Bilder uten altfor mye snikk-snakk.

'Reglene' er enkle. Har du en gitar som faller inn i kategorien 'bastard', 'Legocaster', 'Partsocaster' (som kanskje til og med er arbeidshesten din), bring it on. Legg ved et bilde og gjerne en liten historie atåt. Gjerne litt specs også. En aldri så liten hyllest til de gitarer med heller begredelig verdi på bruktmarkedet, men som i å for seg er særdeles spillbare saker.

Her er mitt bidrag.

-3.jpg?t=1344878759

Et sammensurium av en gitar. Startet som en MIJ Fender Strat '57 reissue (1994). Eneste som er igjen av denne er kroppen og tremolosystemet. Den originale halsen er long gone og nå sitter det en Allparts 'FAT' på den (Nocaster med "10 radius). Duncan Custom i bridge (parallell-koblet for litt mer diskant, funker kule), Lindy Fralins i mid og neck. Satt opp med telecaster-wiring og med av/på-switch på mid-pickupen.

(Jepp, vi har et spill som heter "bæsj-spillet").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitar_1.jpg

Min eneste partocaster for tiden. Halsen er en Mighty Mite med V profil og jeg tror det er 9,5" radius. Nøtta er selvslipt bein. Kluson-type vintage stemmeskruer. Kroppen er en billig ravblond askekropp fra guitarfetish. Plukkoppene er noe jeg kjøpte på Evilbay for lenge siden. Vintagespesifisert håndlaga. Broa er Wilkinson. Alpha potter, og Lux oil in paper kondis rigget som en broadcaster. Dvs posisjon 1 = bro - men med mulighet til å bruke "tonekontrollen" til å blande inn halspickupen. Posisjon 2 - bare hals uten tonekontroll mens posisjon 3 er hals med all diskant trukket fra. På hodet står det Green - partocaster, men o´en er dekket av strengetreet så det blir particaster i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er er min ("Blackash" telepartscaster).

Første bilde er etter at den ble satt sammen første gang.

DIY_tele_blackash01.jpg

Den er deretter moddet med bedre knotter (selv om jeg liker looken av de gamle så funker disse bedre):

blackash_blackknobs.jpg

Historien er ikke så interessant, egentlig. Jeg fikk Tele-GAS, men samtidig er jeg en sær fyr som ikke alltid er enig med alle aspekter av de kommersielle produktene. Det var disse behovene som gjorde at jeg valgte å gå for en parts-DIY løsning. Jeg fikk tak i en eksisterende partscaster med en god, original Fender mex-hals på en solid 1-piece askekropp, og moddet den til mine behov. De inkluderer:

  • Konturer foran og bak
  • Fleksibel pickup-løsning med en P90 i forkant av broen, og som fungerer som humbucker sammen med bridge-pickupen. Disse to pickupene ble custom-bestilt fra Eastgrove. Neck-pickup er en SD QP. For å switche mellom de ulike pickup-løsningene er det satt inn en mini-switch mellom volum- og tonekontrollen.

Fungerer veldig bra, og dette er faktisk arbeidshesten min nå om dagen. Spesielt det at jeg kan kjøre den i humbucker-mode gjør at den funker som en skikkelig rockeøks også.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.