Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy fra Hi-Gain/Heavy lead kanal


Anbefalte innlegg

Jeg har en Ritchie Blackmore signature topp fra ENGL der jeg opplever at det støyer litt når jeg går over på Hi Gain/Heavy Lead kanalen. Er det noen måter å få redusert denne støyen på? Det er vel vanlig at det kommer litt støy når du vrenger lyden såpass mye, men det er vel gjerne et triks også for å få redusert denne støyen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er singlecoils i gitar ja, Fender 70-talls custom strat. Gitaren er for tiden inne hos en gitarteknikker for støyfjerning, bytte kapasitatorer osv. Kanskje problemet forsvinner når jeg får den igjen da? Må vel nesten levere inn resten av gitarene også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet forsvinner nok ikke helt. Det vil alltid være litt brumming fra high-gain amper med mindre du bruker en noisegate av noe slag.

Selv har jeg en high-gain amp hvor jeg bruker en ISP Prorack G Decimator (noisegate) som jeg kan styre via midi som gir meg muligheten til å kutte all støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med single-coils vil du alltid få 50hz støy uansett, det er lite man kan gjøre med det uten å bruke noise-gate.

Selv har jeg aldri brydd meg om dette, så lenge man er flink med å skru ned volumet på gitaren når det skal være stille, blir støyen maskert bort av lyden fra ampen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.