Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster fra scratch


Anbefalte innlegg

Kunstig relic - kult eller ikke? Kjør debatt!

....eller ikke... Dette emnet er debattert mange ganger allerede, og undertegnede har også syndet med å dra fram dette temaet noen ganger. Det det alltid ender opp med er at relic er en finish, en estetisk smakssak, og som alle vet er smaken som baken - delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relic er vel bare en enkel måte å skjule dårlig lakkering? Neida, smaken er jo som baken og delt. Jeg synes ikke noe særlig om gitarere som ser ut som de har blitt slept etter en bil fra Lindesnes til nordkapp, eller "heavy relic". Skal man relice MÅ man ha nitro. jeg prøvde på en gammel strat med polylakk og det virka dårlig. Når man bruker eks nøklene på nitro får man det slik at lakken sprekker av, nitroner jo mer porøst enn poly som er veldig slitesterkt og "seigt".

Jeg brukte p400 pussepapir og nøkler for det meste. Når jeg kom til treet brukte jeg svart skopuss for å få treet til å se gammel ut.

Siste lag med klarlakk var også tintet med amber beis fra stewmac. påførte litt over alt, og litt mer ikanten så jeg slapp den knallhvite finishen.

halsen var samme prosedyre. halsen mattet jeg ned med sånn myk pusseklut. føles mye bedre da.

Hadde vært gøy med noe krakkelering, men da må lakken herde noen måneder ihvertfall. Noen som har prøvd det? Har hørt trikset om å legge gitaren i kjøleskapet/fryseren i noen timer, så ta den ved feks ovn eller noe varmt. Får vel prøve en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.