Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Når du lar kidz leke med feildimensjonert utstyr


Anbefalte innlegg

Ja, bildene snakker vel for seg.

Jeg har en 100 watts forsterker, og har bygget en dummyload som kanskje tåler 30. Jeg skal selge 100wattern så jeg gadd ikke dimensjonere den så stort, fordi jeg ikke skal ha flere 100wattere. Men da jeg var på leir her om dagen, og noen skulle prøve å få lyd i forsterkeren, så skrudde de opp volumet.

Jeg kjører ampen rett i miksern, og jeg ante fred og ingen fare da det halvveis under spillinga begynte å lukte ganske bra. Synderen ligger vedlagt.

Gladnyheten er at alt utstyr overlevde, unntatt plastboksen rundt dummyloaden.

post-135-0-54189700-1344529260_thumb.jpg

post-135-0-65622800-1344529272_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun feite motstander, 4 stk 25 watt. Den ble brukt på en amp med Recording Out tidligere. Nå bruker jeg den for å kunne kjøre Marshall EL84 20/20 ampen med bare ett kabinett, og da er det max 20 watt inn på den, blir knapt lunken.. Ingen utgang, det er ikke en attenuator, kun load.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett i mixeren fra en eller annen utgang på ampen eller har du laget en utgang på dummy-load'en? Er det kun feite motstander, eller noe annet mikkmakk i boksen?

Jeg har en Pamler PDI-09, men den har ingen last, så da stappet jeg åtte 2-ohms motstander på 15W hver i en plastboks. På lav styrke går det helt fint, men når noen skrur ampen på 8, så går det ganske dårlig, hehe.

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.