Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge-Jams - er alt kruttet brent (AVSTEMMING)?


  

23 stemmer

  1. 1. Hvs synes du om flere Gitarnorge-Jams?

    • Det ble for mye av det, og vi trenger en pause.
      0
    • Jeg vil ha flere jammer, men har ikke tid til å bidra selv.
      5
    • Jeg vil gjerne bidra med solo dersom noen drar i gang en jam igjen.
      16
    • Jeg vil gjerne lage backingtrack og sette i gang en ny jam.
      2


Anbefalte innlegg

Ser jo ut til det er flere enn 5-6 som ønsker å bidra, så da skulle jeg mene at man er over kritisk masse. Jeg har noen ukonkretiserte ideer til backingtracks selv, men akkurat nå er jeg vel på "bidra med solo"-valget.

Jeg synes davidsen bør få ta over stafetten nå, han har ventet lenge. Jeg er også enig i kommentaren om at vi ikke bør ha mer enn ett Jam-prosjekt gående av gangen, slik at de ikke stjeler for mye fokus fra hverandre (det er ikke SÅ mange som bidrar).

Hvordan bør vi organisere dette, slik at alle som har lyst til å bidra med backingtracks får sjansen til å prøve seg uten at vi går i bena på hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bør vi organisere dette, slik at alle som har lyst til å bidra med backingtracks får sjansen til å prøve seg uten at vi går i bena på hverandre?

Det som slår meg som det enkleste, er vel å lage en tråd som ganske enkelt heter "Backingtracks" (evt sette den som sticky for enkelt å kunne finne den igjen). Her kan man poste backingtracks med intervall på, si, en måned, og ikke noe annet enn backingtracks.

Utfordringener at det kan bli vankselig å å definere hvem som skal spille hvor på låten dersom man ikke skal kunne ha vanlig posting i tråden, men dette kan vel løses ved at det kunne blitt opprettet en ny tråd med jamnummer samtidig som man postet en backingtrack, og tatt diskusjonene i denne. Når miksen er ferdig kan man jo redigert førstepost og lagt inn resultatet der.

My two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg tror det er bedre med en eller annen form for køordning. Men jeg liker ideen om at man har et fastsatt tidsrom på f.eks. en måned for hver ny jam. En sticky-tråd er også en god ide, synes jeg, men den må i så fall ha en førstepost som kan oppdateres med "køen" det gjelder. Det betyr at noe må ta ansvar for å vedlikeholde førsteposten over tid (sikkert ikke SÅ mye jobb, siden det bare er når en ny jam skal inn (evt. ut) at det behøver å gjøres endringer. Ellers er det veldig greit at hver ny jam har en egen tråd, synes jeg. Den vil da naturlig opprettes av den som har backingtracket det gjelder.

Jeg kan ved behov ta ansvaret for en slik kø-tråd, men i så fall bør det være et ansvar som jeg får, ikke som jeg tar...

Ideen min er da at den kan se omtrent slik ut:

<jam-tidsrom> <ansvarlig bruker for jammen> <navn på jammen> <lenke til jam-tråden>

f.eks.

September 2012, davidsen, GN-jam nr4 "noe kult", <url til tråd eid av davidsen>

Oktober 2012, condemned, GN-jam nr5 "noe annet kult", <url til tråd eid av davidsen>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den store kongen av backingtracks, men bidrar gjerne med solo. Jeg kom med et bidrag til den første, men på sommeren er det for min del ofte mye spillejobber og midlertidige bandprosjekter som stjeler en del av tiden min siden jeg trenger å øve på det, men nå som sommeren er over bidrar jeg gjerne med soloer dersom folk putter ut backingtracks. Nå har jeg nok av tid å ta av som regel, og det å faktisk ha noe konkret å jobbe med er vel omtrent det eneste som klarer å få meg til å plukke opp en gitar utenom bandøvinger, så jeg er gira!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.