Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wampler vrengpedaler


AddiToll

Anbefalte innlegg

Hei, har kikket litt på Wamplers vrengpedaler. Har tenkt til å bruke den som en lettvrengspedal til for eksempel countryrock, men samtidig ha mulighet for ordentlig rockelyd. Hvilken av vrengpedalene til Wampler passer best til dette? Har selvsagt sett på Paisley-drive i og med at jeg er en stor fan av han, men er redd den kanskje blir for pinglete til rock/tungrock. Noen som har erfaringer med en av vrengpedalene? Kom også med erfaringer med pedaler fra andre merker også, er åpen for det meste!

Adrian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Wampler Pinnacle i et par år og kan ikke få sagt nok godt om den, fantastisk pedal.

Men å finne en pedal som tar både country og heavy kan vise seg å være litt vanskelig.

Men jeg tviler ikke på at Pinnaclen vil kunne klare til en viss grad, den er ikke superhigain, og låter veldig naturlig Marshall.

Ikke monstertight i bånn, litt "squishy" fet bånn, perfekt til 80-tallsgreier... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal sikte deg inn på to forskjellige vrengpedaler?

Er du ute etter en lettere OD, kan du kanskje kjøpe en boost som du kan kjøre inn i OD'en for tyngre vreng?

Eller du kan kjøpe to forskjellige vrengpedaler

Jeg liker å ha alt ganske hot også styre resten med volumkontrollen på gitaren!

Av booster kan du sjekke ut:

Durham Sex Drive (funker best på law-watt IMO)

Xotic EP Booster

Xotic RC Booster

På vreng ville jeg sett meg ut:

Blackstone

Xotic BB Preamp

Boss OD-1

Fulltone OCD

Wampler har jeg aldri testet, så det kan jeg ikke si noe om, dessverre.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit med to pedaler til dette ja. Kanskje en RC booster for å få litt hår på lyden, og en annen ordentlig vrengpedal til mer gain. Etter lydklipp jeg har hørt av Wampler virker alle veldig gode og gjennomsiktige, men har også sett litt på Mad Professor Little Green Wonder. Noen som har prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.