Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding nøytral boost bygg (the Lineal og HardOne)


Anbefalte innlegg

Sånn som den er tegnet på selve skjemaet gjør den ingenting fornuftig.Sånn som den står på printkortet er den lokalt reservoir for Q1.

Er det forskjell mellom printet og skjemaet?! :o

EDIT: Ja, se der, ja. Makes sense!

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg best mosfet eller Jfet boostere (sjekk transistoren) ovenfor en NPN trans eller en IC.

Du får lett plass om du planlegger bygget litt. Begynn med å plasser alt av jacker, brytere og potmeter. Fordel å lodde ledningene på forhånd, men blir penere viss du ikke gjør det ;)

Ellers kan du google rundt etter "vero" layouter. Da kan du gjerne få dem enda mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bra jobba, neste gang kan du jo prøve deg på denne:

http://www.madbeanpe...hp?topic=3829.0

:)

Morsomt eksperiment, men knottene på siden gjør jo at den smale profilen på boksen mister litt av hensikten. Jeg tror for øvrig at dersom jeg skal bygge mer i disse boksene, så skal jeg skaffe noen alternative jack-innganger som tar mindre plass i boksen, samt gå for 3mm LED smeltelimt rett i boksen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte mest på hvor mye man kan stappe inn i en 1590A boks.

Du kunne spart litt på plassen ved å ha jackene nærmere hverandre, sånn som jeg gjorde her,:

http://forum.gitarno...-super-hard-on/

:D

Ja, det er alltid muligheter, men det er ikke rare dreiningen av en jack som skal til før du får uønsket kontakt, tror jeg?

Uansett gikk det jo bra i dette tilfellet. "the Lineal"-kortet er lite og har temmelig små komponenter, men det var nok uansett plassmessig lurt å droppe transistor-sokkelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booste signalet (duh!)

For å være litt mer konkret, så har jeg andre pedaler som trives med ganske høyt nivå inn i enkelte situasjoner. Har tidligere brukt the Screamer (TS-klon) til dette, men for det første farger TS lyden mot det lyse, og dessuten kan jeg da ikke bruke den til moderat vreng (noe som også er kjekt å kunne). Derfor vil jeg ha separat boost for å frigjøre the Screamer til moderat gainet overdrive.

Noen ganger er det også kjekt med en boost å kunne gi litt ekstra nivå for soloer og lignende. Eller i tilfellet hvor man ikke har så hotte pickups som man ønsker for en bestemt sound.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.