Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding nøytral boost bygg (the Lineal og HardOne)


Anbefalte innlegg

Hei

Trenger en nøytral boost og vurderer Musikding "the Lineal". Før jeg bestiller: Tror dere at jeg kan få denne til å passe i en 90x38x30mm boks (boxtype A hos Musikding) dersom jeg kutter ut batteri?

Jeg kan trimme litt på kretskortet, ser jeg...

Et annet spørsmål: Hvilken er best av The Mos og The Lineal, tror dere? For meg ser det ut som "the Lineal" er MEGET enkel, kun med enkle koblingskondensatorer, noe som for meg tilsier minimalt med påvirkning av frekvensgangen(?)

Edit: endret tittel på tråden - og enda en gang for å få med Hard One-bygget.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett dette kit'et, og har ikke nøyaktige mål på kretskortet. Ut fra bildet ser det for meg ut som kretskortet er smalt nok til at det kan stå "på høykant" i boksen. F.eks monteres med borrelås mot/langs den ene langsiden. Da ser det for meg ut som dette kan gå. litt avhengig av hvor store de ellyttene er. Ellyttene kan jo eventuelt legges litt flatt langs kortet. Laget en skisse, skal se om jeg kan få den lastet opp.

Sitter selv og skal drille opp en BB boks for en tubescreamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Takk for skissen. Jeg ser det kan bli trangt, men jeg kan sikkert gjøre litt off-pcb point-to-point wiring ved behov også. Hmm.... skal-skal ikke. Ser jo at EH LPB-1 nano power boost som the lineal er basert på koster ganske lite også som ferdig pedal...

EDIT: Det er kult å bygge selv, og jeg vil ha en liten boost, så jeg går for selvbygg. Oppdaterer tråden etterhvert når delene kommer og jeg begynner å bygge.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblingskondensatorene påvirker alltid frekvensgangen. Både lavfrekvent og høyfrekvent. Men i denne kretsen vil du nok neppe merke store forskjeller. Hvis du kan litt grunnleggende elektronikk, så finnes det enkle oppskrifter til å finne ut nøyaktig påvirkning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BB boksen jeg sitter med bygger de innvendige hjørnene til skruene ca 7mm.

Personlig ville jeg nok valgt en litt større boks - "Trang og god" er for meg ikke et superlativ når det gjelder pedalbokser.

Det blir noen stygge ord under byggingen, men jeg synes det er kult med små pedaler, og nå som jeg har pedalbrett så blir ikke batteriplass viktig lenger. Jeg prøver. Får redusere plassbruk der jeg kan (f.eks. lodde transistor rett i kortet etc).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblingskondensatorene påvirker alltid frekvensgangen. Både lavfrekvent og høyfrekvent. Men i denne kretsen vil du nok neppe merke store forskjeller. Hvis du kan litt grunnleggende elektronikk, så finnes det enkle oppskrifter til å finne ut nøyaktig påvirkning ;)

Sant nok. Den største utfordringen er nok bruk med bass og evt. tap av bassfrekvenser. Vi får se. Blir det et problem, så får jeg skaffe noen andre verdier på kondensatorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, skal som nevnt ikke være noe problem. Er spent på resultatet jeg! Har komponenter til noen av de små boosterene til musikding, men har ikke fått tid til å teste dem. Tenkte å sette sammen booster som kan switche mellom bass, mid, treble og volumboost siden mange av disse kretsene er nesten identiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, skal som nevnt ikke være noe problem. Er spent på resultatet jeg! Har komponenter til noen av de små boosterene til musikding, men har ikke fått tid til å teste dem. Tenkte å sette sammen booster som kan switche mellom bass, mid, treble og volumboost siden mange av disse kretsene er nesten identiske.

Ja, jeg ser at PCBen er tilpasset flere varianter. Spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.