Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

1936 - 1960 -- Hva er forskjellen?


Engh0510

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo at Marshall 1936 har 2 x 12" elementer og 1960 har 4 x 12" elementer, men er det noen betydelig forskjell i lyden?

Jeg vil nå tro 1960 spiller hakket høyere med to fler høyttalere, men er den noen toneforskjell i kabinettene eller er det så enkelt som at det ene er større enn det andre?

Noen som har begge to eller har A/B'et de? som kan fortelle om det er noen forskjell i tonen? :)

EDIT: for de som ikke skjønte det må det så klart være like elementer når de sammenliknes..... si også hvilke elementer som var i kabinettene :)

Endret av Engh0510
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1936 kabinettene har vel for det meste G12T-75 elementer og det har "vanlige" 1960 kabinetter også, bortsett fra 1960V som har V30 elementer. FYI, i tilfelle du ikke visste det :)

Jeg har A/B'et begge med G12T-75 og opplevde at 1960 hadde tightere og mere bunn og hørtes generelt bedre ut, men nå var dette 1936 kabinettet forsåvidt nytt og kanskje ikke helt innspilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1936 kabinettene har vel for det meste G12T-75 elementer og det har "vanlige" 1960 kabinetter også, bortsett fra 1960V som har V30 elementer. FYI, i tilfelle du ikke visste det :)

Jode, vet dette

Jeg har A/B'et begge med G12T-75 og opplevde at 1960 hadde tightere og mere bunn og hørtes generelt bedre ut, men nå var dette 1936 kabinettet forsåvidt nytt og kanskje ikke helt innspilt.

Det var dette jeg var ute etter ja, håper fler av dere også kan komme med deres meninger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye love for 2x12 her og jeg er forsåvidt ikke uenig .. men i et av banda jeg spiller med kjører jeg 2 stk 4x12 Marshall kabinett i ryggen !

Joda upraktisk og extra jobb å drasse rundt med MEN gud bedre det låter fett .. Du får topp kabinettet i hode høyde og gitarlyden rett i øret og samtidig masse trøkk !

Men klart da spiller man ikke pusemusikk ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med 2 stk 2x12 (Marshall 1936 oppå en Harley Benton G212 Vintage) stablet på hverandre på en del gigger, og det har også fungert veldig bra. Den øverste 2x12 kommer mer i ørehøyde samt at kombinasjonen G12T-75 og Vintage 30-elementer funker bra. Og stk 2x12 er faktisk litt enklere å transportere i en personbil enn en 4x12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bare skal bruke 1 stk 2x12 så burde den settes på noe så den kommer i hørehøyde. Det gjelder vel i grunn for alle komboer åsså.

Bruskasser for å bygge opp bruker alltid jeg, enkle greier.

Jeg har denne .. i tillegg til Mesa komboen ... mesawedge1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.