Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal utvide racket mitt. Trenger forslag til MIDI-løsninger.


condemned

Anbefalte innlegg

Herberten hans har midi, så inget behov for switchefunksjoner. Kjekt.

Det er da alltids mye å velge i midibrett, av nytt har jo Liquid Foot noen særdeles fete og fleksible brett.

Så har man alltids nye Rocktron Midi Raider, eventuelt en brukt All Access. En Midi Mate gjør vel fortsatt nytten også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte egentlig å styre unna Axe FX. Jeg fikk en sprø ide om å skaffe meg en Eventide Eclipse når snøen smelter igjen :ninja:

Så langt ser det ut som det blir en RJM audio switch, et Voodoo Lab Ground Control Pro midibrett og en Eventide Eclipse.

Eclipsen må nok vente til skattepengene kommer inn om et lite års tid, så i mellomtiden tenkte jeg å kjøre på med en G-major eller noe annet småsnacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axe FX II til effekter.

Låter finere en Eclipse IMO.

Har også MYE raskere switching, og mye enklere å bruke.

Kontra Ultraen så har du mange startpunkter for forskjellige effekter.

Skal du f.eks skru delay og chorus har du utgangspunkter som "2290". "Analog stereo" , "80`s style", "CE-2" osv

Med Ultraen må du skru deg inn mer fra grunnen,mens med Axe II er det lettere å finne spesifike effektlyder.

Den nye reverben som kom i 7.00 nå er absolutt spitzenklasse :)

Skulle jeg hatt Eventide hadde jeg gått for de eldre H3000 modellene, men de har dødstreig switching og tyngre å skru.

Faren med Axe II er at du fort kan ende opp med å bruke ampene i den istedenfor Diezel`n din, skjedde med meg hehe

Herbert og VH4 er i FW 7.00 ;)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting slår en god gammel H3000, den har klassiske lyder man kjenner igjen om man er gammel nok til å huske 80-90-tallet :)

Axe-FX når ikke en Eventide opp til ankelen en gang når det kommer til de godlydene.

Men det sagt, den bruker et par sekunder på å skifte presets, så det er ingen maskin for hyppig switching. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke publikum lettere legge merke til to sekunders switching enn lydforskjellen?

Kjører parallelt så ingen merker switchingen uansett... :)

Bytter sjelden presets midt i låter, så null problem for min del, Eventiden blir brukt til det den gjør best og bruker ikke så mange forskjellige presets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.