Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal utvide racket mitt. Trenger forslag til MIDI-løsninger.


condemned

Anbefalte innlegg

Fikk besøk av en hyggelig kar fra Jessheim for noen dager siden som skulle prøve ampen min.

Vi ble sittende en god stund og diskutere forsterkere, effekter, rackløsninger og liknende.

Han gjorde meg oppmerksom på at jeg kunne fjerne mesteparten av pedalene fra gulvet, og legge de i rackskuffer og kontrollere de via en rackunit. Jeg har lett litt rundt på nettet, men husker ikke hva en slik unit heter.

Har noen forslag på hvordan jeg kan få pedalene bort fra gulvet og opp i rackskuffer for så å kontrollere det hele med et midibrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å utvide hele sulamitten med Rack Case for ampen med inkludert plass for rackunits.

Noe ala dette:

e7b4_12.JPG

Budsjetterer med 10-12000 kroner, og har sett litt på Voodo Lab sin løsning med GCX og Ground Control Pro.

Er det noen som vet hvem som produserer rack cases til diezel herbert slik som den på bildet?

Edit: og som selvfølgelig shipper til Norge.

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufo bygger flighter på bestilling. Personlig ville jeg hatt egen flight til amp og rack.

Du ville altså ikke hatt en case til alt? Er det noen grunn til dette?

Hadde vært fint å fått litt input på det i og med at jeg aldri har gjort dette før :)

Setter pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det problemet ser jeg. Men da ser jeg heller ingen poeng i å ha egen flight til forsterkertoppen. Planen min var å få det så kompakt som mulig, og så langt har jeg kun bruk for et 6 til 8-unit rack, da jeg ikke har større planer enn å kjøre noisegate, tuner, en audioswitcher og to rackskuffer til pedaler og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kombinert rack og ampcase vil spise opp store deler av budsjettet ditt og vil ikke gi deg mange kr igjen til switchesystem....

Pr dags dato lager RJM det beste du kan få av slike systemer til en levlig pris, anbefales av alle "superbyggere" av rack og pedalbrett.

Har selv en Mini Effects Gizmo og Mini Line Mixer og kan ikke loveprise de godt nok, fantastisk utstyr.

Hvor mange pedaler? Skal noe før ampen og noe i effectloop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører temmelig enkelt setup.

Eventide Timefactor (byttes snart ut med Strymon Timeline)

Xotic BB-Preamp

Pete Cornish G-2

ISP Prorack G Decimator

Skal etterhvert skaffe noe chorus, flanger og reverb også, men foreløpig er det slik riggen ser ut.

Volum, wah og tuner kjører jeg før alt, Decimatoren vil jeg ha muligheten til å koble inn og ut. Cornishen og Xoticen tror jeg muligens jeg kjører på pedalbrettet, men er ikke sikker enda. Godt mulig jeg patcher de inn på midibrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vol,wah og tuner er alt du trenger på pedalbrettet, sammen med midikontroller. Med et switchesystem kan du dedikere brytere på midibrettet til direkte av/på av pedaler i rack, i tillegg til å lage presets, ganske kjekt. :)

Det vil være naturlig å integrere kanalswitching av forsterkeren din i samme slengen.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanalswitching var egentlig hele poenget med planen. Jeg har et crappy Roland GFC-50 midibrett nå, og det skal byttes ut med noe som ikke ser og føles som B-vare fra en eller annen taiwan fabrikk. Må være noe som er brukervennlig og heavy duty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.