Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Trenger tips om fortolling av gitar fra Canada


Jetrotuhl

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte en gitar fra canada gjennom ebay for en måneds tid siden, har akkurat fått brev fra fortolling av de manglet nødvendig dokumentasjon for at fortolling kunne gjennomføres, ringte de akkurat og da fikk jeg vite at sender hadde merket forsendingen med "Gitar, 500 canadiske dollar", men dette ville de altså ikke godkjenne, så enten måtte de estimere verdien selv, eller så måtte jeg fremskaffe nødvendig dokumentasjon.

Noen som har noen tips, vil jo av en eller annen grunn betale så lite som mulig ;)

på forhånd takk

gitaren det gjelder er forøvrig en 1972 Gibson Es-325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg med tollen stadig vekk. Skal sies jeg får mine merket endel lavere enn det også da hehe

Ringer som regel og får ordnet opp da den papirmølla der alltid tar etpar uker ekstra.

Fortell dem at summen som er oppgitt er det gitaren er verdt i brukt tilstand og be dem gjøre jobben sin og sende den videre til deg!

Jeg har hatt 3 sånne tilfeller de siste månedene og sist gang ville de ikke slippe en gitar videre fordi kassa visstnok var låst -Noe den ikke var!!

Prøvde å forklare de hvordan man åpnet den men det klarte de ikke, da ga jeg nesten opp troa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kjøpte en gitar fra canada gjennom ebay for en måneds tid siden, har akkurat fått brev fra fortolling av de manglet nødvendig dokumentasjon for at fortolling kunne gjennomføres, ringte de akkurat og da fikk jeg vite at sender hadde merket forsendingen med "Gitar, 500 canadiske dollar", men dette ville de altså ikke godkjenne, så enten måtte de estimere verdien selv, eller så måtte jeg fremskaffe nødvendig dokumentasjon.

Noen som har noen tips, vil jo av en eller annen grunn betale så lite som mulig ;)

på forhånd takk

gitaren det gjelder er forøvrig en 1972 Gibson Es-325

Hva er det du vil ha tips om egentlig? Hvordan man forfalsker kvitteringer?

Du har da fått greie instruksjoner fra Tollvesenet om hva du må foreta deg. De har hjemmel til å be om utfyllende dokumentasjon (kvitteringer o.l) uansett om den deklarerte prisen er troverdig eller ikke. Det raskeste er å sende det de ber om pr e-mail. Hvis du heller vil ringe og belære dem om jobben deres, så vit at ikke alle tollfunksjonærer er idioter mhp gitarer og deres verdi... nuff said

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O

<br />Hva er det du vil ha tips om egentlig? Hvordan man forfalsker kvitteringer?<br /><br />Du har da fått greie instruksjoner fra Tollvesenet om hva du må foreta deg. De har hjemmel til å be om utfyllende dokumentasjon (kvitteringer o.l) uansett om den deklarerte prisen er troverdig eller ikke. Det raskeste er å sende det de ber om pr e-mail. Hvis du heller vil ringe og belære dem om jobben deres, så vit at ikke alle tollfunksjonærer er idioter mhp gitarer og deres verdi... nuff said<br />
innlegg moderert av kristoffereide. Reaksjoner tas på PM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, er det greit å vite hva du vil oppnå.

Jeg kan anta at du vil gjøre det på lovlig vis, da så er jeg ihvertfall at det holder å bare ta en print-screen av PayPal-overføringen og/eller ebay-link etc..

Kjøpte selv en gitar fra statene for et par måneder siden, da var det nok å sende en printscreen av PayPal, link til salgsannonse og printscreen til de viktigeste av PM-meldingene der det står at jeg vil kjøpe gitaren og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, er det greit å vite hva du vil oppnå.

Jeg kan anta at du vil gjøre det på lovlig vis, da så er jeg ihvertfall at det holder å bare ta en print-screen av PayPal-overføringen og/eller ebay-link etc..

Kjøpte selv en gitar fra statene for et par måneder siden, da var det nok å sende en printscreen av PayPal, link til salgsannonse og printscreen til de viktigeste av PM-meldingene der det står at jeg vil kjøpe gitaren og pris.

Takk for respons.

Har sendt over en link til ebay siden den ble handlet fra samt print screen av kvitteringen fra paypal samt bekreftelse fra ebay.

Får håpe det holder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.