Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med tuner Korg GA40


Angryjayjay

Anbefalte innlegg

hei jeg er en super nybegynner på el gitar og jeg har kjøpt en Korg GA40 jeg kobler den inn i gitaren og forsterkeren slik det står på manualen men den nåla som skal går fram og tilbake for å vise om jeg er for høy eller for lav viser seg bare noen få ganger på noen strenger og ikke i det hele tatt på andre strenger.... og jeg skulle ha stemt den så jeg kan spille manson sanger og på taben jeg fant sto det så mye som:

Tuning - 7 string tuned down to A

E B G D A E A

you can just use a six string tuned down to A however

så kan noen hjelpe med og forklare først åssen jeg skal få nålen til å vise seg og så åssen jeg skal bytte på instillinger så jeg kan finne de tonene jeg vil ha..

Mvh Jay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den ikke går så langt ned i gitarmodus? ser man kan senke med opptil 5 halvtoner, dvs ned til H. Kanskje du skal prøve bassmodusen på de laveste strengene

ehm som sagt jeg er helt nybegynner her så det du sier sier meg lite , men de stemte gitaren for meg da jeg kjøpte den og tror den er stemt til det mest normale og jeg har ikke rørt en skre på den engang :P tror jeg trenger no seriøs hjelp her :P hehehe alt jeg kan om noter og toner er blåse instrument noter da jeg spillte i korps da jeg var liten og hakke peiling på forskjellen på en A eller G på gitar :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å trykke på bass/gitar-knappen på tunern når du stemmer den mørkeste strenger (til A). Denne A'en er mørkere enn den E'en som den mørkeste strengen ofte er stemt i. Ellers er det ikke sikkert det går å stemme ned hvis du har for tynne strenger, vanlig med tjukke strenger og noen ganger også lengre hals hvis man stemmer ned til A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å trykke på bass/gitar-knappen på tunern når du stemmer den mørkeste strenger (til A). Denne A'en er mørkere enn den E'en som den mørkeste strengen ofte er stemt i. Ellers er det ikke sikkert det går å stemme ned hvis du har for tynne strenger, vanlig med tjukke strenger og noen ganger også lengre hals hvis man stemmer ned til A.

grit ska prøve i morgen, kanke forstyrre naboene så sent :P men kan jeg ikke stille inn så jeg lissom leter etter en A eller må jeg skru og drive på til den viser en A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg akkurat den tuneren, men tror ikke du kan bestemme hvilken tone den skal høre etter. Den A'en du er ute etter, er som sagt lavere enn tuneren klarer i gitarmodus, men stiller du den på bass skal det funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ikke feil fa da jeg hadde en slik for noen år siden så må du stille den inn etter hvilken toneart du stemmer i. Først velge gitarmodus som noen har sagt...så velge toneart. Mener den står i standard E automatisk, så vil hvert trykk på knappen stille ned tonen et halvt steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som jeg forstår bruksanvisningen, går den bare 5 halvtoner ned hvis man bruker flat-knappen, og da havner man på H. Og trådstarter vil ha A, så da foreslår jeg fremdeles å skru over på bassmodus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på siden at det funker på 7strenger gitar og 6strenger bass, så fem semi fra h er f#. på min eldre korg viser den tone uansett oktav så en e er en e i gitar mode og i bass mode, antar det er samme her da den ser identisk ut.

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.