Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg en loddestasjon


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=82-422-08&toc=19658

Denne bruker jeg! Elfa i Oslo solgte ut sine resterende mot en dårlig digital som skulle være en erstatter. Kjøp en før de går tom! Vurderer å kjøpe en til kun for prisen.

Bytta min første etter noen få år, men jeg trengte bare en ny spiss og svamp. Prisen på en spiss og en svamp koster jo nesten like mye som å kjøpe en helt ny stasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt loddeverktøy er et must.

For de med et trangt budsjett vil jeg anbefale denne; http://www.ebay.com/itm/New-220V-40W-Fine-Tip-Solder-Tool-US-Plug-Soldering-Iron-FREE-SHIPPING-/140762412994?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20c617f7c2

Justerbar fra 200 til 450 grader. Har en liggende i nærheten til enhver tid... :)

Røverkjøp for knappe 95kr. Det er inkludert frakt og støpselet du må kjøpe fra Clas... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var trådstarter ville jeg byttet elementet på WES51.

Alternativt ville jeg kjøpt en ny Hakko FX-888 eller FX-951, fordi de er veldig gode og har et enormt utvalg av spisser, eller kanskje en ny WES51.

Jeg har enfra Clas. jeg blir ikke venner med den. Synes ikke den blir varm nok, uansett om den står på full spiker.

Biltema sin er det omtrent samme problemet med. Går ikke an å lodde for eksempel baksiden av poter uten at man må varme og varme og varme..

Stasjonene de selger på Clas og Biltema er de samme, og heter egentlig Zhongdi ZD-929C. Jeg har denne, og min blir så varm som jeg justerer den til. Jeg tror ikke ditt problem er et om varme, men kanskje om manglende flussmiddel/loddefett, feil tinn, eller kanskje det er noe med teknikken?

Jeg har denne fra Banzai: http://www.banzaimus...ng-Station.html

Dette er en Zhongdi ZD-937. Delene som faktisk betyr noe på denne er identiske med ZD-929C, altså den som selges på Clas og Biltema. Forskjellen er innpakningen, knottene og displaytypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBT- det er mulig det er noe feil med teknikken min, men jeg har da loddet en del i de siste førti årene, inkludert hele forsterkerbygg, og har aldri hatt problemer med å få overført varme før fra de andre boltene jeg har hatt opp gjennom årene.. Tviler på at tinnet er feil, det er "godt gammeldags" tinn, ikke sånn moderne ROHS- tinn. Jeg tror heller ikke det er flussmiddel det mangler, men jeg får ikke varmen fra loddebolten over dit det skal loddes, eller at bolten ikke er så varm som det det står i displayet.

Trives best med min eldgamle Lotring- bolt fra søttitallet når jeg skal lodde poter. Det tar en evighet med den Clas- saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.