Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy i aktive emg'er..


Straymond

Anbefalte innlegg

Høres ut som det er noe som er løsnet eller er dårlig skjermet. Må nok åpne opp å se om det er noe funky som har skjedd der. Kan være noe dritt og...rust er det neppe, men at d kan være irr fra oksidering eller noe er fullt mulig og dette vil og føre til dårlig kontakt.

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive EMG er utrolig følsomme i den forstand at de må jordes slik de er konstruert for. Jeg har prøvd med et par "kreative" jordingsalternativer et par ganger, og det støyer som fy..

Kobler man etter skjema, er jordstøyen helt borte.

Jeg må innrømme at jeg ikkehar nok elektronikk-kunnskaper til å forklare hvorfor, eller finne ut hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi EMG/aktive pickups har en del høyere output enn vanlige passive mikker, noe som fører til at mer støy blir forsterket enn ved passive pickups. 3 av 4 gitarer jeg har hatt med EMG'er har klart å plukke opp vibrasjoner fra fjørene som holder pickupene oppe - så følsomme er det.

Ellers skal det nok gå an å koble EMG'er på flere måter uten at de støyer, bare unngå lange kabler.

Har du prøvd å bytte batteri? Hvis du vil at vi skal hjelpe deg, gjør som folk har foreslått.. Sjekk jack-tilkoblingen. Sjekk at det ikke er tegn på oksidering. Det ligner på rust, men er ofte hvit-aktige flekker på jacken.

Du må også gjerne beskrive støyen litt bedre. Er det lavfrekvent brumming, eller høyfrekvent feeding/piping? Gjelder det ene pickupen, eller begge? Hva hva mener du med "rote i batterirommet"? Beskriv om støyen er der når du tar på diverse ting, hva du tar på de med, når støyen oppstår/forsvinner etc. Ellers så blir dette en gjettelek.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.